Organizace ROPID se důrazně ohrazuje proti článku „Změna: poslední vlak už před půlnocí“, který vyšel v deníku MF DNES v sobotu 9.1.2010. Článek čerpal z již neplatné verze pracovního materiálu, který v současnosti prochází dalšími úpravami v návaznosti na projednávání s jednotlivými zúčastněnými subjekty. Navíc celý článek je založen na informacích od nejmenovaného zdroje z Dopravního podniku hl. m. Prahy, což činí uvedená fakta ještě více nevěrohodnými.
Zde uveřejněné informace jsou nejen neúplné, ale ani aktuálně platné. Pracovní materiál pojednával o spektru možností, jak racionalizovat provoz autobusové dopravy ve městě v návaznosti na rozsah výkonů, daný smlouvou na zajištění dopravní obslužnosti v hlavním městě Praze na rok 2010. Proto se od zveřejněných informací distancujeme.
Zejména bychom rádi uvedli na pravou míru následující skutečnosti:
- rozsah provozu metra bude definován 5:00-24:00 na odjezdech z centra
- omezení autobusové dopravy nebude 25%, ale nejvýše 5%
- veškeré navržené změny neznamenají pouze omezení, ale přinášejí komplexní řešení dopravy
- žádnou linku, ať už tramvajovou nebo autobusovou nebudeme rušit zcela bez náhrady
- změny v autobusech jsou uveřejněny naprosto chaoticky a bez souvislostí, jednotlivé změny jsou vytrženy z kontextu (například sídliště Rohožník v žádném případě nepřijde o spojení s centrem města)
Poté, co bude výsledný návrh schválen všemi kompetentními stranami, bude v dostatečném předstihů představen také cestující veřejnosti.
Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID
Patrně se jedná o tento materiál:
Zde uveřejněné informace jsou nejen neúplné, ale ani aktuálně platné. Pracovní materiál pojednával o spektru možností, jak racionalizovat provoz autobusové dopravy ve městě v návaznosti na rozsah výkonů, daný smlouvou na zajištění dopravní obslužnosti v hlavním městě Praze na rok 2010. Proto se od zveřejněných informací distancujeme.
Zejména bychom rádi uvedli na pravou míru následující skutečnosti:
- rozsah provozu metra bude definován 5:00-24:00 na odjezdech z centra
- omezení autobusové dopravy nebude 25%, ale nejvýše 5%
- veškeré navržené změny neznamenají pouze omezení, ale přinášejí komplexní řešení dopravy
- žádnou linku, ať už tramvajovou nebo autobusovou nebudeme rušit zcela bez náhrady
- změny v autobusech jsou uveřejněny naprosto chaoticky a bez souvislostí, jednotlivé změny jsou vytrženy z kontextu (například sídliště Rohožník v žádném případě nepřijde o spojení s centrem města)
Poté, co bude výsledný návrh schválen všemi kompetentními stranami, bude v dostatečném předstihů představen také cestující veřejnosti.
Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID
Patrně se jedná o tento materiál: