Polovina prosince 2008 přinese významnou změnu při cestování železnicí v jihozápadní části Prahy a na Říčansku.
Reklama
Polovina prosince 2008 přinese významnou změnu při cestování železnicí v jihozápadní části Prahy a na Říčansku.
Postupná modernizace železniční trati 221 Praha – Benešov u Prahy pokročila natolik, že mohl být značně rozšířen provoz osobních vlaků. V úseku mezi pražským hlavním nádražím, Říčany a Strančicemi pojedou ve špičkách pracovního dne osobní vlaky čtyřikrát za hodinu. V ostatních obdobích dne pojedou každou půlhodinu. Každý druhý vlak bude z hlavního nádraží pokračovat po nově dokončeném tzv. Novém spojení na nádraží Praha-Vysočany jako nová linka S29.

Linka S29 přinese zcela nové možnosti rychlého spojení pro cestující mířící nejen z Říčanska, ale i z pražských městských částí Kolovraty, Uhříněves, Horní Měcholupy, Hostivař, Strašnice a Vršovice do severovýchodní části Prahy. "Od často jezdících vlaků si slibujeme větší zájem Pražanů o cestování vlakem. Mnozí cestující například v Uhříněvsi či Horních Měcholupech možná ani netuší, že v blízkosti jejich bydliště jezdí vlaky tak často. Navíc ve srovnání s autobusovou dopravou postiženou kolonami zajišťují vlaky bezkonkurenčně nejrychlejší spojení s centrem města", vysvětlil Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.

Posílený provoz osobních vlaků mezi Prahou a Strančicemi přinese cestujícím značné zlepšení. Například cesta z Uhříněvsi na pražské hlavní nádraží potrvá pouhých 21 minut. Za stejnou dobu se nyní cestující z této městské části autobusem dopraví pouze ke stanici metra Depo Hostivař. Z Vršovic do Vysočan cestující vlakem dojedou za pouhých 15 minut. Nejkratší cesta obvyklou městskou dopravou přitom trvá více než dvakrát déle.

Ve všech osobních vlacích linek S9 (Praha hl. n. – Benešov u Prahy) i S29 (Praha-Vysočany – Strančice) lze přitom cestovat i na jízdní doklady Pražské integrované dopravy, tedy známé "pražské tramvajenky", příslušné doplňkové kupony i jízdenky pro jednotlivou jízdu. Předplatní kupony lze používat v úseku Praha – Čerčany, jednotlivé jízdenky pouze mezi Prahou a Senohraby.

Vlaky budou prozatím zajištěny staršími pantografovými jednotkami řady 451. "Nové jednotky na benešovské trati vyjedou postupně v následujících letech, a to po dokončení modernizace v úseku Strančice – Benešov a po dodání dalších jednotek CityElefant, což je závislé i na finančních možnostech rozpočtů hlavního města Prahy a Středočeského kraje", dodává Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.

TZ ROPID 21.11.2008