ROPID: Městské části mají možnost doladit metropolitní síť MHD

Úpravy budou provedeny v jednotném termínu 1. července 2013 tak, aby systém MHD v Praze byl do budoucna dlouhodobě stabilní.
Reklama
Úpravy budou provedeny v jednotném termínu 1. července 2013 tak, aby systém MHD v Praze byl do budoucna dlouhodobě stabilní.
K 1. červenci 2013 budou finálně dotaženy změny pražské MHD ze září 2012. Bude to avizované doladění systému po deseti měsících provozu a kromě přepravních průzkumů se do něj promítnou i připomínky jednotlivých městských části.

Náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Josef Nosek informoval už na podzim všechny pražské městské části o chystaném celkovém vyhodnocení změn MHD.

Návrhy na změny musí dodržet čtyři pravidla:
  1. navrhované úpravy budou respektovat aktuálně nastavenou koncepci metropolitních linek MHD (k systémové změně došlo v září 2012 a cílem je, aby byl systém dlouhodobě stabilní a měnil se jen lokálně. Připomínky, které by požadovaly překreslení většiny klíčových a zažitých tras, by lidem ve městě život spíš zkomplikovaly)
  2. na jednotlivých opatřeních se shodnou všechny městské části, kterých se změna dotkne (pokud se bude měnit trasa, číslo nebo intervaly jedné linky, musí s tím souhlasit všechny městské části, kterými linka projíždí),
  3. změny nebudou znamenat zvýšení finanční zátěže pro městský rozpočet
  4. termín všech úprav bude jednotný, a to 1. 7. 2013

S některými městskými částmi jsou jednání už v plném proudu (např. Praha 3, Praha 4, Praha 15, Praha 19, Praha-Satalice) s dalšími se chystají v těchto týdnech.„S prvními starosty jsme začali jednat už začátkem roku, některé schůzky jsou ještě před námi. Nejčastěji si městské části přejí drobné lokální úpravy. Je pro nás ale důležité, aby se na případné změně domluvili vždy všichni, jejichž územím linka projíždí,“ popisuje Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID a Josef Nosek ho doplňuje:„Chci jediné: dojít společně s jednotlivými radnicemi k tomu, že budeme mít v Praze stabilní neměnný systém MHD, na který si lidé zvyknou a nebude jim ho už nikdo měnit. Jedinou výjimkou budou samozřejmě výluky, opravy silnic, otevření nových úseků metra nebo rozvoj výstavby a s tím související posilování dopravy.“

TZ ROPID, 22. 03. 2013