Nová vozidla Hydron, Eltron a Sixtron plně vyvinutá a vyrobená v Itálii. Foto Rampini
Italský výrobce Rampini zařazuje do své nabídky ekologických autobusů pohon na vodík a dva nové bateriové autobusy Eltron a Sixtron na baterie.
Italský výrobce Rampini zařazuje do své nabídky ekologických autobusů pohon na vodík a dva nové bateriové autobusy Eltron a Sixtron na baterie.
Hydron s palivovémi články, vyráběný v závodě Rampini v Passignano sul Trasimeno ve střední Itálii (Perugia, Umbrie), je 8 metrů dlouhý a 2,20 metru široký autobus s autonomií 450 kilometrů. Kapacita vodíkových nádrží je 10,8 kg. Vozidlo je vybaveno elektromotorem s pohonem zadních kol a maximálním výkonem 230 kW. Výkon palivového článku činí 30 kWh. Dosahuje rychlosti až 70 km/h a pojme až 48 cestujících, je vybaven rampou pro osoby se zdravotním postižením a dostupný je ve dvou nebo třídveřovém provedení.
Další dva elektrické modely Sixtron a Eltron jsou bateriové:
Elton je nejnovější evolucí elektrického modelu E80 postaveného společností Rampini, který se prodává od roku 2010 v Itálii i v dalších evropských zemích a průběžně prochází inovacemi. Eltron je k dispozici ve 2 nebo 3 dveřové verzi, je 8 metrů dlouhý a 2,2 metru široký a pojme až 48 cestujících. Udávaný dojezd vozidla je více než 300 km, což je pro tuto kategorii vynikající výsledek.
Elektrický autobus Sixtron je 6metrový městský autobus s nízkou podlahou a místem pro invalidy. Je postavený tak, aby mohl jezdit s nulovými emisemi v nejužších uličkách historických center. I s malou velikostí, díky které je dobře ovladatelný, a dojezdem až 250 km je schopen přepravit až 31 cestujících. Celý elektrický trakční systém využívající lithiové feritové články je kompletně navržen a postaven firmou Rampini, řízení baterií se sledování i jednotlivých článků zajišťuje sofistikovaný systém řízení (BMS). První vůz je v provozu na ostrově Procida v Neapolském zálivu.
Tři modely autobusů s nulovými emisemi znamenaly pro tým Rampini měsíce vývoje a dolaďování a 10procentní investici do výzkumu a vývoje.
Autobusy Rampini jezdí kromě Itálie také ve Španělsku (Madrid), Francii (Aix-en-Provence), Německu, Rakousku a Řecku.
Oficiální prezentace nového vodíkového autobusu a řady elektrobusů je naplánována v rámci Next Mobility Exhibition (12.-14. října 2022) v Miláně. Výrobce je ukázal novinářům a úřadům v Itálii už 15. září.
Další dva elektrické modely Sixtron a Eltron jsou bateriové:
Elton je nejnovější evolucí elektrického modelu E80 postaveného společností Rampini, který se prodává od roku 2010 v Itálii i v dalších evropských zemích a průběžně prochází inovacemi. Eltron je k dispozici ve 2 nebo 3 dveřové verzi, je 8 metrů dlouhý a 2,2 metru široký a pojme až 48 cestujících. Udávaný dojezd vozidla je více než 300 km, což je pro tuto kategorii vynikající výsledek.
Elektrický autobus Sixtron je 6metrový městský autobus s nízkou podlahou a místem pro invalidy. Je postavený tak, aby mohl jezdit s nulovými emisemi v nejužších uličkách historických center. I s malou velikostí, díky které je dobře ovladatelný, a dojezdem až 250 km je schopen přepravit až 31 cestujících. Celý elektrický trakční systém využívající lithiové feritové články je kompletně navržen a postaven firmou Rampini, řízení baterií se sledování i jednotlivých článků zajišťuje sofistikovaný systém řízení (BMS). První vůz je v provozu na ostrově Procida v Neapolském zálivu.
Tři modely autobusů s nulovými emisemi znamenaly pro tým Rampini měsíce vývoje a dolaďování a 10procentní investici do výzkumu a vývoje.
Autobusy Rampini jezdí kromě Itálie také ve Španělsku (Madrid), Francii (Aix-en-Provence), Německu, Rakousku a Řecku.
Oficiální prezentace nového vodíkového autobusu a řady elektrobusů je naplánována v rámci Next Mobility Exhibition (12.-14. října 2022) v Miláně. Výrobce je ukázal novinářům a úřadům v Itálii už 15. září.
Rampini Hydron. Foto Rampini