Původní brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se dočká renovace
Trolejbus Škoda 9 Tr ve městě Rovno na Ukrajině. Foto Zdeněk Kresa na Ukrajině

Trolejbusy 9 Tr byly v nepřetržitém provozu 60 let. Ve Škodě Ostrov vyrobili přes 7 000 těchto vozidel. Jeden letos zachrání pro budoucnost v Brně.
Trolejbusy 9 Tr byly v nepřetržitém provozu 60 let. Ve Škodě Ostrov vyrobili přes 7 000 těchto vozidel. Jeden letos zachrání pro budoucnost v Brně.
V letošním roce opraví Dopravní podnik města Brna jeden ze svých původních trolejbusů - Škoda 9T r s evidenčním číslem 3136. V Brně jezdil od roku 1980 do 1996. Pak byl odprodán do ukrajinského města Rovno, kde jezdil v pravidelném provozu až do roku 2019. Do Brna se vrátil po 23 letech, za sebou má neuvěřitelných téměř 40 let služby pro cestující.

První prototyp trolejbusu Škoda 9 Tr byl vyroben v roce 1957 a v provozu byl v Plzni. Druhý prototyp vyrobili ve  Škodě Ostrov v roce 1960 a jejich sériová výroba byla ukončena v roce 1981, za tuto dobu opustilo závod 7 437 vozů a z něj udělalo třetí nejpočetnější vyráběný typ trolejbusu na světě.

Díky ukrajinskému Rovnu zajišťovaly trolejbusy Škoda 9 Tr nepřetržitě provoz na pravidelných linkách 60 let.


Původní brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se dočká renovace
Letos se 9 Tr dočká renovace. Foto Zdeněk Kresa
Původní brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se dočká renovace
Původní brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se dočká renovace
V letošním roce opraví Dopravní podnik města Brna jeden ze svých původních trolejbusů - Škoda 9 Tr s evidenčním číslem 3136. Foto DPMB
Původní brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se dočká renovace