Jako ilustrační fotografii jsme nalezli v archivu kromě trolejbusů kloubový Citelis CNG 18m v Trutnově. Dieselový autobus nebude mít nádrže na plyn na střeše.
Foto Dopravák.
dorazil 24. srpna do autoparku Dopravního podniku města Hradce Králové, a. s. a zlepší provoz i stav ovzduší. Do běžného provozu MHD v Hradci Králové bude zařazen ve středu 5. září.
dorazil 24. srpna do autoparku Dopravního podniku města Hradce Králové, a. s. a zlepší provoz i stav ovzduší. Do běžného provozu MHD v Hradci Králové bude zařazen ve středu 5. září.
(Požádali jsme DPmHK o obrázky.)Jako všechny autobusy skupiny Irisbus Iveco splňuje Citelis emisní limity EURO 4 pomocí technologie AdBlue (vstřikování 32,5 procentního vodného roztoku močoviny do výfukového potrubí.) Autobus je k tomu účelu vybaven další nádrží na 60 litrů roztoku, který vozidlu vydrží na zhruba 3000 kilometrů. Směs budou vozidla tankovat v nově instalované zvláštní čerpací stanici v areálu Dopravního podniku. Nádrž s kapacitou od polské firmy 5000 litrů od polské firmy Titan eko bude bude aditivum poskytovat stejným systémem, jako je tomu u výdeje pohonných hmot.
Nový Citelis Euro 4 dodaný Iveco Czech Republic, a. s. Vysoké Mýto, je současně prvním autobusem v parku hradeckého dopravního podniku pro provoz v městské hromadné dopravě, který je vybaven tzv. kneelingem, tzn. zařízením na naklápění na pravou stranu, tedy stranu dveří, které v zastávkách usnadní cestujícím nástup i výstup. Doposud bylo takto vybaveno výhradně všech 22 trolejbusů T 21 v majetku podniku.Nejnovější přírůstek v řadě vozidel MHD byl po příjezdu v dílnách DPmHK vybaven odbavovacím systémem a poté na několik dní zapůjčen Dopravnímu podniku města Pardubice, a. s., který si ve svých podmínkách chce rovněž vozidlo otestovat před jeho případným nákupem. Do běžného provozu MHD v Hradci Králové bude zařazen ve středu 5. září.
Další nové autobusy – šest kloubových a šest v provedení sólo – se stejnými parametry, které už zůstanou ve standardní výbavě všech následujících vozidel, podobně jako například je systém audio informace pro nevidomé a zrakově postižené, mají do Hradce Králové dojet ve druhé polovině října. Ke zlepšení komfortu cestování v těchto typech autobusů přispěje i rozšířená plošina pro dětské kočárky a invalidní vozíky v interiéru vozidla.V souladu s dlouhodobým programem obnovy vozidel v královéhradeckém dopravním podniku je pro příští rok 2008 plánována dodávka čtyř sólo a tří kloubových autobusů, rovněž typu Citelis z Irisbus Iveco.
Karel Brodský, DPmHK