První velká flotila e-busů v Jižní Africe bude od BYD
Objednané autobusy jsou BYD B12 pro 65 sedících cestujících s podobnými specifikacemi jako většina vozového parku Golden Arrow.

Po čtyřech letech testování slaví čínská BYD velký úspěch. Golden Arrow Bus Service, dopravní společnost působící v Kapském Městě v Jižní Africe, objednala 120 elektrických autobusů pro elektrifikaci místní veřejné dopravy. Znamená historický krok k vytvoření první velké flotily elektrických autobusů na kontinentě. Dodávky mají začít koncem roku 2024 a v provozu mají být všechny do prosince 2025. Celkem má být v budoucnu elektrifikováno 1 100 autobusů.

Po čtyřech letech testování slaví čínská BYD velký úspěch. Golden Arrow Bus Service, dopravní společnost působící v Kapském Městě v Jižní Africe, objednala 120 elektrických autobusů pro elektrifikaci místní veřejné dopravy. Znamená historický krok k vytvoření první velké flotily elektrických autobusů na kontinentě. Dodávky mají začít koncem roku 2024 a v provozu mají být všechny do prosince 2025. Celkem má být v budoucnu elektrifikováno 1 100 autobusů.

"Elektrické autobusy BYD prošly od roku 2021 rozsáhlým obdobím přísného testování s Golden Arrow. Za náročných podmínek, jako je simulace maximálních kapacit cestujících a zdolávání nejprudších stoupání v Kapském Městě, byla spolehlivost elektrobusů BYD jednoznačně prokázána. Úspěšné testy potvrdily vynikající výkon vozidel, prodloužený dojezd a nekompromisní bezpečnostní standardy a následovat tak mohla objednávka 120 nových e-busů pro 65 sedících cestujících tak, aby se hladce integrovaly do současné flotily Golden Arrow," uvádí BYD.

Objednané autobusy B12 mají 65 míst k sezení a jsou dlouhé 12,5 metru. Jsou vybaveny lithium-železo fosfátovými (LFP) bateriemi a novou jednotkou BYD "šest v jednom", která integruje šest kritických komponent do jediného kompaktního modulu pro zvýšení účinnosti a spolehlivosti.

Objednané autobusy jsou BYD B12 s podobnými specifikacemi jako většina vozového parku Golden Arrow.

Podle generálního ředitele Golden Arrow Bus Services a Frontier Transport Holdings Francoise Meyera představuje tato objednávka bod zlomu v budoucím směřování společnosti. „Jako společnost s tak bohatou historií (163 let) jsme hrdí na to, že jsme první, kdo přináší elektrobusy do jihoafrického prostoru veřejné dopravy. Tato velká objednávka potvrzuje náš závazek k obnovitelné energii a také nám poskytne provozní data ve větším měřítku, abychom připravili cestu k úplné elektrifikaci vozového parku,“ říká.

Jako pro Jihoafričany je pro nás velkou ctí představit v Jižní Africe elektrické autobusy BYD a jejich pokročilé technologie,“ řekl Steve Chang, generální ředitel BYD South Africa. „Jsme nadšeni, že můžeme být partnerem Golden Arrow v této převratné iniciativě. Tato objednávka je důkazem naší společné vize udržitelné budoucnosti a zdůrazňuje rostoucí přijímání řešení čisté energie v Jižní Africe."

V roce 2020 Golden Arrow uzavřela partnerství s BYD a uYilo na testování dvou elektrických autobusů po dobu dvanácti měsíců. O rok později byly oficiálně uvedeny do provozu a následovaly v rámci testování další. V létě 2023 pak bylo oznámeno, že Golden Arrow Bus Services v jihoafrické metropoli Kapské Město plánuje postupnou přeměnu své flotily 1 100 dieselových autobusů na elektrobusy. Od roku 2024 má nahrazeno 60 dieselových autobusů ročně.  nahrazeno elektrobusy. Se 120 kusy do konce roku 2025 by provozovatel veřejné dopravy dosáhl cílů pro první dva roky.

 


První velká flotila e-busů v Jižní Africe bude od BYD
Testování elektrických autobusů BYD trvalo v Kapském Městě 4 roky. Foto Golden Arrow