První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru

BUSportál po čase navštívil plzeňského výrobce trolejbusů. Nedávno modernizovaná hala je v současnosti plná rozpracovaných fialovobílých Škoda 24 Tr Irisbus pro RATT v karosérii Citelis a přilehlé parkoviště fialovobílými polotovary z Irisbusu.

BUSportál po čase navštívil plzeňského výrobce trolejbusů. Nedávno modernizovaná hala je v současnosti plná rozpracovaných fialovobílých Škoda 24 Tr Irisbus pro RATT v karosérii Citelis a přilehlé parkoviště fialovobílými polotovary z Irisbusu.

První trolejbus z padesátikusové série do rumunského Temešváru připravuje v těchto dnech k expedici ŠKODA ELECTRIC a.s Zákazníkem je dopravní podnik města Temešvár RATT (Regia Autonoma de Transport Timisoara).

Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy ŠKODA 24 Tr v bílo-fialové kombinaci (barvách tamního fotbalového klubu) budou všechny vybaveny přídavným dieselagregátem. „Dopravní podnik si objednal skutečně hi-tech verzi. Trolejbusy budou mít systém, který bude hlásit do dopravní centrály diagnostické údaje z provozu. Cestujícím bude zase například sloužit klimatizace, ve vozech bude nainstalován kamerový systém, aby se předešlo útokům vandalů. Odbavovací systém bude na principu jako je Plzeňská karta,“ upřesňuje vedoucí obchodního úseku divize Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC a.s. Petr Kasenčák.

Trolejbusy mají nečalouněná sedadla, patrně také jako prevence proti vandalismu a pro snadnou údržbu.

Kontrakt za více než 500 mil. Kč potvrdil evropskou pozici ŠKODA ELECTRIC v oboru trolejbusy. Firma po úspěchu v Rize, kam dodá 150 trolejbusů (v současnosti dodáno 28 vozidel), zvítězila v dalším evropském tendru, kterého se zúčastnily také rumunský výrobce trolejbusů ASTRABUS a polský SOLARIS, který vyrábí trolejbusy zejména v DP Ostrava. Jednalo o vůbec první soutěž na asynchronní trolejbusy v Rumunsku.

Trolejbusy pro jedno největších měst Rumunska jsou prvním kontraktem v oboru dopravního strojírenství na rumunském trhu a zároveň důležitou referenční zakázkou pro skupinu ŠKODA. Rumunsko je pro ŠKODA HOLDING perspektivní jak v oboru energetiky (ŠKODA POWER dodala turbosoustrojí 60 MW pro teplárnu v Bukurešti), tak především v oblasti obnovy vozového parku tramvají a trolejbusů v rumunských městech.

Vzhledem k nejasnostem okolo objemu vyrobených trolejbusů v roce 2007 jsme poprosili o upřesnění včetně produkce z Ganzu. Informace byly BUSportálu přislíbeny.

Temešvár je v současnosti prosperující město s mnoha zahraničními investicemi. Zároveň je to univerzitní město.

TZ Škoda, upraveno a doplněno BUSportálem.


První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří do rumunského Temešváru