275 autobusů SOR
241 autobusů Irisbus + Iveco
129 autobusů EvoBus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu.
241 autobusů Irisbus + Iveco
129 autobusů EvoBus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu.
275 autobusů SOR
241 autobusů Irisbus + Iveco
129 autobusů EvoBus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu.
241 autobusů Irisbus + Iveco
129 autobusů EvoBus
podle statistik Sdružení automobilového průmyslu.
Po loňském velmi těsném výsledku na prvních dvou místech viz První registrace nových autobusů v ČR 2009: O prsa skupina Iveco před SOR jsme si letos především přáli, aby rozdíl ať už ve prospěch kohokoili byl zcela jasný. To se tedy zdařilo a po - až na leden a březen - celoročním vedení Irisbus + Iveco měl tedy lepší závěr roku na českém trhu SOR Libchavy (SOR Libchavy odpovídá na otázky BUSportálu - Letošek i výhled roku 2011 v číslech). Zatím uveřejňujeme přehled statistiky, podrobnější rozbor situace na českém autobusovém trhu roku 2010 si necháme na později. Letos si dovolíme započítat trolejbusové karosérie, protože máme informace k dispozici (Zeptali jsme se Škoda Electric na letošní dodávky trolejbusů)
- 275 SOR (z toho 19 kloubových)
- 241 Irisbus (223) + Iveco (18) (z toho 6 kloubových Irisbus)
- 129 EvoBus (115 Mercedes-Benz (z toho 1 kloubový) + 14 Setra)
- 15 Solaris (z toho 5 kloubových) + 25 trolejbusů (z toho 7 kloubových)
- 20 TEDOM
- 14 Neoman (11 MAN (z toho 1 kloubový) a 3 Neoplan)
- 10 Scania Irizar + 2 Scania
- 7 Volvo
- 4 VDL Bova
- 4 MAVE
-
1 Isuzu
2 Isuzu Turquoise - 2 BredaMenarinibus
- 1 BMC
- 1 Rošero-P (pravděpodobně podvozek Iveco)
Zdroj www.autosap.czAutosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené, nezařazený Volkswagen nezapočítáváme. Autosap by se měl nadále zaměřit na doladění stávajících statistik: zařazení nezařazených. Zařadit např. TEDOMY nebo BOVY jako M3 lze pouhým okem.Vše sečteno bez záruky.