První čtyřka s objemem nad 100 vozidel:
Opraveno
1. SOR 435 autobusů
2. EvoBus 343 autobusů
3. Iveco Bus 327 autobusů
4. Solaris Bus & Coach 124 autobusů
Opraveno
1. SOR 435 autobusů
2. EvoBus 343 autobusů
3. Iveco Bus 327 autobusů
4. Solaris Bus & Coach 124 autobusů
První čtyřka s objemem nad 100 vozidel:
Opraveno
1. SOR 435 autobusů
2. EvoBus 343 autobusů
3. Iveco Bus 327 autobusů
4. Solaris Bus & Coach 124 autobusů
Opraveno
1. SOR 435 autobusů
2. EvoBus 343 autobusů
3. Iveco Bus 327 autobusů
4. Solaris Bus & Coach 124 autobusů
Jak uvádí AUTOSAP, pro zajištění objektivní informovanosti odborné novinářské a široké motoristické veřejnosti rozhodl Svaz dovozců automobilů po dohodě s Ministerstvem dopravy zpřístupnit od 3. 12. 2014 (údaje za listopad) na svých webových stránkách (http://portal.sda-cia.cz) opět úplné statistické přehledy prvně registrovaných vozidel v ČR. Rozsah je stejný jako byl do konce roku 2013, doplněný o přehled provozovatelů (firemní, privátní). Statistika je zpracovávána jednotným standardním způsobem jako v ostatních zemích a je součástí jak evropských, tak celosvětových přehledů o registracích nových vozidel.
První registrace u domácích výrobců by vždy měly být brány v kontextu s objemem výroby a podílem exportu:
Při troše trpělivosti lze příslušná data vybrat viz tabulka níže. BUSportál bude nadále vyhodnocovat metodikou zahrnující první registrace autobusů v ČR v roce 2015 v kategoriích M3 a Nezařazeno. Dovolíme si i nějaká upřesnění.
Oslovili jsme dovozce, aby nám doplnili stav poněkud srozumitelněji. Metodika sice odpovídá světovým standardům, ale pravdou je, že například nových autobusů Anadolu Isuzu se objevilo v ČR loni asi 10. Co se týče položky Irizar, jsou zde zahrnuty podvozky Volvo i Scania. Jak uvádí Volvo, 8 vozidel bylo pro Student Agency CZ a 6 pro Regiojet SK, dále Volvo uvádí 7 autokarů 9700 (jeden registrován jako “individual dovoz” se do statistiky nedostal). Po čase také jeden Beulas na podvozku Volvo. Jak uvádí Scania, šlo o 21 Irizarů na Scania podvozcích, dva Scania OmniExpress a 8 Scania Touring (neustále zařazováno ne příliš šťastně jako Higer). Už delší dobu nám není jasné, jak to, že KHMC zaregistroval pouze 1 vůz.
Nadále upouštíme od měsíčních přehledů, které si můžete s trochou obratnosti ve výběru vyhledávat viz výše, patrně podobnou doplněnou rekapitulaci uděláme v pololetí. Uvítáme připomínky ke statistice, které dále výstupy zpřesní. Vše vybráno a sečteno bez záruky se snahou o správnost. Aktuálně děkujeme za upozornění na chybu v součtu - opravili jsme pořadí a počty (EvoBus)Trolejbusové karosérie viz Zeptali jsme se tradičně na přehled výroby trolejbusů 2015 ve Škoda Electric: Solaris 39 karosérií a SOR 30 karosérií.
První registrace u domácích výrobců by vždy měly být brány v kontextu s objemem výroby a podílem exportu:
... v roce 2015 vyrobili ve Vysokém Mýtě rekordních 3728 autobusů
... výroba v SOR byla rekordní, (čtk) uvádí 750 vozidel
Pořadí 2015 podle SDA s korekcí BUSportálu
- SOR 435 - z toho 28 kloubových
- EvoBus 343 (141 Mercedes-Benz - z toho 1 kloubový, 202 Setra)
- Iveco Bus+ Iveco + Irisbus 327 - z toho 1 kloubový
- Solaris 124 - z toho 23 kloubové
- MAN a Neoplan 39 (31 MAN - z toho 2 kloubové, 8 Neoplan)
- Scania 31 viz výše
- Volvo 16 viz výše
- Anadolu Isuzu cca 10 viz výše
- VDL 5
- Rošero-P 4
- Otokar 2
- KHMC 1