První eminibusy Sigma v německém Kielu
Německá dopravní společnost KVG zařadila do své flotily minibusy Sigma poprvé. Jedno ze tří vozidel je obzvláště nápadné, na fólii v duhových barvách má slogan „Šířit lásku ne CO2“. Tím chce KVG ukázat, že přikládá nejen velký význam ochraně klimatu, ale zároveň chce více tolerance ve společnosti. © Jebsen & Jessen

Společnost Jebsen & Jessen e-Mobility, která působí jako dovozce britského výrobce Mellor v severní Evropě, dodala tři minibusy Sigma 7 z rodiny bateriově-elektrických Sigma Mellor kielskému dopravci Kieler Verkehrsgesellschaft (KVG).

Společnost Jebsen & Jessen e-Mobility, která působí jako dovozce britského výrobce Mellor v severní Evropě, dodala tři minibusy Sigma 7 z rodiny bateriově-elektrických Sigma Mellor kielskému dopravci Kieler Verkehrsgesellschaft (KVG).

KVG již provozuje flotilu 67 elektrických sólo a kloubových autobusů VDL Citea a nové minibusy Mellor nahradily dva 10 let staré vozy Mercedes-Benz Sprinter City 65 s naftovým pohonem. Vzhledem k tomu, že teploty v severoněmeckém městě mohou v zimě často klesat pod bod mrazu, byla vozidla speciálně vybavena řadou úprav pro chladné klimatické oblasti, včetně instalace výkonnějšího systému HVAC pro řidiče a interiér a také systémem tepelného předkondiciování baterie pro maximální dojezd v chladných dnech.

Nízkopodlažní a bezbariérová Sigma 7 je necelých sedm metrů dlouhý, 3,10 metru vysoký a 2,06 metru (bez zrcátek) široký minibus, má jedenáct sedadel, jedno místo pro vozíčkáře a tři další sklopná sedadla.

Tento autobus používá německá dopravní společnost poprvé.  Vozidlo stojí 286 000 eur, 136 000 eur činí dotace schválená Spolkovým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu. Přijet mají ještě další dva.

Mellor své elektrické minibusy představil na Islandu. Spojil se s místním dopravcem LibertyBus a na přelomu července a srpna zkušebně provozovaly nejnovější verzi Sigmu 8.

Řada bateriových elektrobusů Sigma zahrnuje šest modelů, od 7 do 12 metrů s kapacitou cestujících od 31 do 80. Sigma 8 je poháněna pomocí jednoho motoru napájeného bateriemi CATL 210 kWh. Nabíjení lze provádět pomocí 2 x DC nabíjecích pistolí za 2 hodiny a 50 minut.


První eminibusy Sigma v německém Kielu
Sigma 7 v KVG. © Jebsen & Jessen
První eminibusy Sigma v německém Kielu
První eminibusy Sigma v německém Kielu
© Jebsen & Jessen