Turecký výrobce Karsan předal šest nových e-ATAK rakouskému provozovateli veřejné dopravy M. Partsch Verkehrsbetriebe GmbH do Eisenstadtu.
Turecký výrobce Karsan předal šest nových e-ATAK rakouskému provozovateli veřejné dopravy M. Partsch Verkehrsbetriebe GmbH do Eisenstadtu.
Čtyři linky označované jako Vitus, Georg, Martin a Fanny propojují dohromady 129 zastávek po celém městě. O zakázku se postaral distributor NEKI Mobility GmbH.
Karsan e-ATAK o délce 8 metrů má kapacitu 51 cestujících a ujede až 300 km na jedno nabití s použitím sady baterií BMW Li-Ion.
Eisenstadt je hlavním správním městem spolkové země Burgenlandsko. Leží v Dolnim Rakousku poblíž hranic s Maďarskem. Městský autobusový systém byl představen v roce 2016 jako první systém veřejné mikrodopravy v Burgenlandu, se po osmi úspěšných letech rozloučil se svými charakteristickými minibusy. Byla zavedena moderní, bezemisní městská autobusová doprava s kapacitou 51 místo dosavadních 27 cestujících. „Městský systém se vyvinul tak dobře, že potřebujeme více místa v autobusech. Navíc přecházíme na elektrický pohon a vysíláme tak jasný signál pro ještě šetrnější veřejnou mobilitu v Eisenstadtu,“ řekl starosta Thomas Steiner.
Čtyři linky využije denně kolem 1 700 cestujících. Za uplynulých osm let ujely autobusy celkem kolem 2,5 milionu kilometrů a absolvovaly 203 320 jízd městem. To znamenalo, že bylo možné ušetřit přibližně 500 tun CO2.
Stávající smlouva o zajišťování obsluhy vypršela na konci roku 2024. Provoz na dalších osm let bude opět zajišťovat Partsch, která poskytne elektricky poháněné autobusy s větší kapacitu a bez emisí. Připravuje se jejich nabíjení na elektřinu z vlastních fotovoltaických systémů. Město zveřejnilo také náklady na provoz. Zatímco provoz minulého městského autobusu stál v roce 2024 zhruba 840 000 eur ročně, náklady na nový bezemisní mikrosystém veřejné dopravy dosahují zhruba 1,35 milionu eur ročně.