Oba terminály Bučovice a Nesovice jsou vybaveny elektronickými informačními panely.
28. června 2008 jsme se s fotoaparátem v ruce vypravili do terénu, abychom se na první den osmého rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) podívali z pohledu běžného cestujícího. Jan Havíř pro BUSportál.
28. června 2008 jsme se s fotoaparátem v ruce vypravili do terénu, abychom se na první den osmého rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) podívali z pohledu běžného cestujícího. Jan Havíř pro BUSportál.
Díky tomu, že spuštění bylo naplánováno na sobotu, kdy je menší provoz i pohyb cestujících, mohl být náběh plynulý a vytvořil se tak i prostor pro odstraňování případných vad a provozních problémů.
Cestující veřejnost z nově zaintegrovaných oblastí byla v dostatečném předstihu informována z letáků distribuovaných do všech domácností společně s pamětními jízdenkami, které opravňovaly v den označení k jízdě na všech nově zaintegrovaných linkách. Navíc byly v prvních dnech provozu v prostorách vlakových nádraží v Nesovicích a v Kyjově přítomni vyškolení pracovníci Českých drah, kteří operativně informovali cestující a odpovídali na jejich dotazy týkající se pro ně nového způsobu cestování. Tito informátoři nám potvrdili, že zájem cestujících o informace byl v sobotu během dopoledních hodin zvládnutelný a větší nárůst očekávají v pondělí, tedy první pracovní den po spuštění.
V rámci naší cesty jsme navštívili dva modernizované přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích. Je na nich sice vidět, že stavební práce sotva skončily a některé drobné detaily se budou teprve dodělávat, přes to jsou již plně využitelné a připravené na nápor cestujících. Jednotlivá stanoviště jsou osazena označníky a přístřešky, pro informovanost cestujících slouží nové elektronické panely s časy odjezdů autobusů i vlaků.
Naši krátkou cestu jsme zakončili na okraji nově zaintegrovaných oblastí - na autobusovém nádraží v Kyjově. Odsud vyjíždí několik místních a jedna dálková linka IDS JMK, která spojuje Kyjov s Brnem. Ostatní autobusové linky a kyjovská městská doprava budou zaintegrovány pravděpodobně v prosinci tohoto roku.
Snažili jsme se také zjistit, jak na zavedení IDS reagují samotní cestující. "Mně nové jízdní řády vyhovují. Zkrátila se mi doba na přestup a za cestu zaplatím o několik korun méně," řekla nám jedna z cestujících. Všimli jsme si také, že se cestující teprve seznamují s cenami a použitelností různých druhů jízdenek i se změnami ve vedení a časové poloze spojů. O to více obdivujeme řidiče, kteří stále dokola s nemalou dávkou trpělivosti odpovídají cestujícím na dotazy a vysvětlují, kde si mohou zakoupit a označit jízdenku, i když se s detaily tarifu a provozu teprve sami seznamují. Jistěže se z řad cestujících ozývaly i kritické hlasy, veskrze však byly ohlasy příznivé. Na objektivní vyhodnocení této etapy integrace si ještě nějakou dobu počkáme. Na základě dosavadních zkušenosti se však můžeme domnívat, že hodnocení bude spíše kladné a že integrace dopravy na jihu Moravy bude i nadále pokračovat.
Cestující veřejnost z nově zaintegrovaných oblastí byla v dostatečném předstihu informována z letáků distribuovaných do všech domácností společně s pamětními jízdenkami, které opravňovaly v den označení k jízdě na všech nově zaintegrovaných linkách. Navíc byly v prvních dnech provozu v prostorách vlakových nádraží v Nesovicích a v Kyjově přítomni vyškolení pracovníci Českých drah, kteří operativně informovali cestující a odpovídali na jejich dotazy týkající se pro ně nového způsobu cestování. Tito informátoři nám potvrdili, že zájem cestujících o informace byl v sobotu během dopoledních hodin zvládnutelný a větší nárůst očekávají v pondělí, tedy první pracovní den po spuštění.
V rámci naší cesty jsme navštívili dva modernizované přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích. Je na nich sice vidět, že stavební práce sotva skončily a některé drobné detaily se budou teprve dodělávat, přes to jsou již plně využitelné a připravené na nápor cestujících. Jednotlivá stanoviště jsou osazena označníky a přístřešky, pro informovanost cestujících slouží nové elektronické panely s časy odjezdů autobusů i vlaků.
Naši krátkou cestu jsme zakončili na okraji nově zaintegrovaných oblastí - na autobusovém nádraží v Kyjově. Odsud vyjíždí několik místních a jedna dálková linka IDS JMK, která spojuje Kyjov s Brnem. Ostatní autobusové linky a kyjovská městská doprava budou zaintegrovány pravděpodobně v prosinci tohoto roku.
Snažili jsme se také zjistit, jak na zavedení IDS reagují samotní cestující. "Mně nové jízdní řády vyhovují. Zkrátila se mi doba na přestup a za cestu zaplatím o několik korun méně," řekla nám jedna z cestujících. Všimli jsme si také, že se cestující teprve seznamují s cenami a použitelností různých druhů jízdenek i se změnami ve vedení a časové poloze spojů. O to více obdivujeme řidiče, kteří stále dokola s nemalou dávkou trpělivosti odpovídají cestujícím na dotazy a vysvětlují, kde si mohou zakoupit a označit jízdenku, i když se s detaily tarifu a provozu teprve sami seznamují. Jistěže se z řad cestujících ozývaly i kritické hlasy, veskrze však byly ohlasy příznivé. Na objektivní vyhodnocení této etapy integrace si ještě nějakou dobu počkáme. Na základě dosavadních zkušenosti se však můžeme domnívat, že hodnocení bude spíše kladné a že integrace dopravy na jihu Moravy bude i nadále pokračovat.
Terminál v Bučovicích je vhodně doplněn zelení. Cestující tak na svůj spoj mohou čekat v příjemném prostředí.
I v Nesovicích je terminál propojen s budovou vlakového nádraží. V popředí vidíte výstupní zastávku, v pozadí pak nástupní stanoviště.
Ve stanicích Bučovice a Nesovice byli přítomni vyškolení pracovníci ČD, kteří měli za úkol informovat cestující.
Řidič autobusu na autobusovém nádraží v Kyjově odbavuje cestující na lince 106 do Brna.