Foto Volvo Buses
Po hybridní technologii a technologii hybridů s externím dobíjením první elektrobus Volvo s délkou 10,7 m a obsaditelností až 86 cestujících.
Po hybridní technologii a technologii hybridů s externím dobíjením první elektrobus Volvo s délkou 10,7 m a obsaditelností až 86 cestujících.
Elektrobus Volvo je premiérově testován v normálním provozu v Göteborgu. V předstihu před premiérou 15. června se ještě dolaďuje technologie a připravují řidiči. Navíc bude elektrobus představen na výstavě UITP v Miláně 8-10.6.2015.
V polovině června odstartuje provoz na lince 55 Lindholmen - Chalmers/Johanneberg v Göteborgu. Nová linka bude obsluhována třemi elektrobusy a sedmi elektrohybridy (s externím dobíjením), všechny značky Volvo. Vozidla budou osazena bateriovými sety, které mohou být rychle nabity na konečných. Podle Volvo Buses je spotřeba energie u elektrobusu o 80 % nižší než u srovnatelného dieselu. Nová linka je výsledkem kooperace známé jako ElectriCity *), která vyvíjí, předvádí a vyhodnocuje inovativní řešení pro budoucí udržitelnou veřejnou dopravu.
V mnoha ohledech byl ovlivněn design nových eletrobusů přáními cestujících. Jsou zde jediné dvoukřídlé velmi široké dveře s nízkým nástupem uprostřed vozu, kde je velká plocha pro vozíčkáře a cestující s kočárky. Designéři Volvo se zaměřili na moderní a vstřícnou atmosféru. Prostorný a vzdušný interiér je vybaven dobíjecími terminály pro mobilní telefony a na palubě je Wi-Fi internet. Autobus je pouze 10,7 m dlouhý (kratší než konvenční dvanáctimetrový autobus), obsaditelnost je až 86 cestujících. K velké kapacitě cestujících přispívá i centrálně umístěné sedadlo řidiče a absentující přední dveře.
Sériová výroba elektrobusů se plánuje na rok 2017.
V polovině června odstartuje provoz na lince 55 Lindholmen - Chalmers/Johanneberg v Göteborgu. Nová linka bude obsluhována třemi elektrobusy a sedmi elektrohybridy (s externím dobíjením), všechny značky Volvo. Vozidla budou osazena bateriovými sety, které mohou být rychle nabity na konečných. Podle Volvo Buses je spotřeba energie u elektrobusu o 80 % nižší než u srovnatelného dieselu. Nová linka je výsledkem kooperace známé jako ElectriCity *), která vyvíjí, předvádí a vyhodnocuje inovativní řešení pro budoucí udržitelnou veřejnou dopravu.
V mnoha ohledech byl ovlivněn design nových eletrobusů přáními cestujících. Jsou zde jediné dvoukřídlé velmi široké dveře s nízkým nástupem uprostřed vozu, kde je velká plocha pro vozíčkáře a cestující s kočárky. Designéři Volvo se zaměřili na moderní a vstřícnou atmosféru. Prostorný a vzdušný interiér je vybaven dobíjecími terminály pro mobilní telefony a na palubě je Wi-Fi internet. Autobus je pouze 10,7 m dlouhý (kratší než konvenční dvanáctimetrový autobus), obsaditelnost je až 86 cestujících. K velké kapacitě cestujících přispívá i centrálně umístěné sedadlo řidiče a absentující přední dveře.
Sériová výroba elektrobusů se plánuje na rok 2017.
*) Elektricity zahrnuje Volvo Group, švédskou energetickou agenturu Chalmers, region Västra Götaland, dopravce Västtrafik a Keolis, město Göteborg, Göteborg Energi, Lindholmen Science Park a Johanneberg Science Park.Z TZ Volvo Buses
Foto Volvo Buses. Výřez.
Foto Volvo Buses. Výřez.

Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
Autobusy SOR se po 15 letech vrátí do Chomutova a Jirkova
Otokar získává velké zakázky na plynové autobusy do Itálie


