
Vozy propagační jízdy Blue Corridor 2012 vystavené před Národním technickým muzeem v Praze spolu s autobusem na CNG ČSAD Kladno. Autobus Solbus na LNG spolu s plnící cisternou IVECO
flotily Rallye Blue Corridor. Polský autobus Solbus na tekutý zemní plyn a jeho plnění.
flotily Rallye Blue Corridor. Polský autobus Solbus na tekutý zemní plyn a jeho plnění.
Praha, 14. 9. 2012 - V Praze se představily automobily poháněné zemním plynem na propagační rallye Blue Corridor 2012. Celkem 20 osobních a nákladních vozů a jeden autobus absolvují přes 6000 km dlouhou cestu z Moskvy přes jedenáct evropských měst až do Berlína. Akce ukazuje perspektivy zemního plynu v dopravě a dokumentuje fakt, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn možné.
V rámci zastávky v Praze proběhla prezentace vozů na stlačený zemní plyn (CNG) i zkapalněný zemní plyn (LNG) a dvě panelové diskuse věnované budoucnosti zemního plynu v dopravě. Akce v Praze pořádaly společnosti VEMEX a E.ON jako lokální partneři hlavních organizátorů projektu Blue Corridor. O den dříve proběhla zastávka kolony Blue Corridor v Ostravě.
Vozy na zemní plyn absolvují v rámci letošního ročníku akce Blue Corridor trasu z Moskvy, odkud vyjely 8. září, přes Smolensk, Minsk, Brest, Varšavu, Ostravu, Prahu, Karlsruhe a Paříž až do Bruselu, kde se 17. září uskuteční setkání se zástupci Evropské unie. Z Bruselu budou vozidla dále pokračovat přes Essen do Berlína.
V rámci zastávky v Praze proběhla prezentace vozů na stlačený zemní plyn (CNG) i zkapalněný zemní plyn (LNG) a dvě panelové diskuse věnované budoucnosti zemního plynu v dopravě. Akce v Praze pořádaly společnosti VEMEX a E.ON jako lokální partneři hlavních organizátorů projektu Blue Corridor. O den dříve proběhla zastávka kolony Blue Corridor v Ostravě.
Vozy na zemní plyn absolvují v rámci letošního ročníku akce Blue Corridor trasu z Moskvy, odkud vyjely 8. září, přes Smolensk, Minsk, Brest, Varšavu, Ostravu, Prahu, Karlsruhe a Paříž až do Bruselu, kde se 17. září uskuteční setkání se zástupci Evropské unie. Z Bruselu budou vozidla dále pokračovat přes Essen do Berlína.
Myšlenka propagačních jízd Blue Corridor vznikla již v roce 2000 za podpory Nadace Vernadsky Ecological v Moskvě. Cílem letošního ročníku Blue Corridor je upozornit veřejnost na možnost využití zemního plynu jako ekologického, bezpečného, úsporného a dostupného paliva a ukázat, že již dnes je cestování po Evropě na zemní plyn reálné, na rozdíl od ostatních alternativních paliv, které jsou stále ještě ve stádiu vývoje. Na akci se spolupodílejí koncerny Gazprom a E.ON. Více informací naleznete na oficiálních stránkách projektu www.bluecorridor.org.Z TZ E.ON Česká republika s.r.o.
Na snímcích je zachycena celá flotila spolu s hostujícím CNG Citelisem ČSAD MHD Kladno a zejména plnění autobusu polského výrobce Solbus zkapalněným zemním plynem (LNG).Naplnění 330 l nádrže na kapalný zemní plyn autobusu Solbus SM12 trvá z mobilního plnícího zařízení (cisterny) 3-4 minuty, u pevné plnící stanice je naplnění ještě rychlejší. Náplň nádrže vystačí a na cca 500 km. Na polském webu výrobce autobusu Solbus jsou zkušenosti z provozu - viz www.solbus.com.pl:
„Zaznamenaná spotřeba LNG v kg/100 kg je o 10% menší než spotřeba v litrech nafty na stejných trasách obsluhovaných autobusy s motory splňujícími Euro 5. LNG vozy mají potenciál uspořit až 35 procent palivových nákladů oproti dieselovým motorům. Zavedení emisních standardů Euro 6 učiní LNG ještě atraktivnější.“
Květen 2012: GAZPROM Germania a polský nástavbář Solbus prezentují autobusy na LNG


Plnění


Detail ovládání plnícího zařízení cisterny na LNG

Protože LNG má teplotu - 160 stupňů Celsia, hadice během plnění namrzá

David Graebe ze společnosti Gazprom Germania (vpravo) sleduje tankování LNG

Hosté sledují ukázku plnění autobusu Solbus zkapalněným zemním plynem (LNG)

Vozy propagační jízdy Blue Corridor 2012 vystavené před Národním technickým muzeem v Praze

Trasa propagační jízdy Blue Corridor 2012