Předváděcí den autobusů SOR pro dopravní společnosti a cestovní kanceláře ...
SOR LH 12. Foto SOR.

... ve čtvrtek 15. září 2005 v areálu firmy SOR Libchavy. Představení nového 12 metrového luxusního turistického autobusu SOR LH 12 s motorem MAN. Reportáž najdete od 16.9.2005 ZDE
... ve čtvrtek 15. září 2005 v areálu firmy SOR Libchavy. Představení nového 12 metrového luxusního turistického autobusu SOR LH 12 s motorem MAN. Reportáž najdete od 16.9.2005 ZDE
Ve čtvrtek 15. září 2005 se v areálu firmy SOR Libchavy s.r.o., 561 16 Libchavy 48 uskuteční předváděcí den pro dopravní společnosti a cestovní kanceláře.

Předváděcí den se koná při příležitosti představení nového 12 metrového luxusního turistického autobusu SOR LH 12 s motorem MAN o výkonu 206 kW a obsaditelností 51 míst k sezení, který byl uveden na trh v květnu 2005. Tento autobus byl vyvinut na základě velké poptávky ze strany zákazníků (tak, jako tomu bylo dosud i u předešlých typů autobusů) a již nyní se setkává s pozitivním ohlasem.

Zahájení v 10:00.

Program předváděcího dne:

  • představení firmy
  • prohlídka výrobních hal
  • předvedení autobusů
    • SOR LH 12 – turistický 12 metrový autobus (obsaditelnost 51 +1 míst)
    • SOR LH 10,5 – turistický 10,5 metrový autobus (obsaditelnost 45 +1 míst)
    • SOR LH 9,5 – turistický 9,5 metrový autobus (obsaditelnost 37 + 1 míst)
    • SOR C 12 – meziměstský 12 metrový autobus (obsaditelnost 51 + 1 míst k sezení, 34 míst k stání, celkem 85 + 1 míst)
    • SOR C 10,5 – meziměstský 10,5 metrový autobus (obsad. 47 + 1 míst k sezení, 28 míst k stání, celkem 75 + 1 míst)

Zdroj: Tisková zpráva SOR Libchavy, kontakt - Michal Kubasa , obchodní oddělení, tel: 465 519 468

Na BUSportálu si můžete přečíst:

Druhý největší výrobce autobusů v ČR SOR Libchavy změnil majitele.

Rozhovor: Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích

SOR Libchavy uvádí tyto základní informace:
Firma SOR Libchavy, spol. s r.o.je druhým největším výrobcem autobusů v ČR s důrazem kladeným na spokojenost zákazníka. Tato soukromá firma je oproštěná od zdlouhavého procesu rozhodování a proto má velmi blízko ke konečnému spotřebiteli - uživateli.

Společnost je druhým největším výrobcem autobusů v ČR. Vyrábí autobusy střední kategorie v délkách 9,5 m, 10,5 m a 12 m v provedení městském, meziměstském, turistickém, nízkopodlažním městském a nízkopodlažním meziměstském s obsaditelností od 25 až po 51 sedících cestujících.

Od roku 2001 je firma držitelem certifikátu kvality ISO 9001. Firma vyrábí autobusy na základě vlastního vývoje a vlastní konstrukce.

Autobusy SOR jsou funkčně i designově průběžně modernizovány s ohledem na požadavky jak zákazníků, tak stále se zvyšujícího standardu bezpečnosti a komfortu pro cestující. Hlavními přednostmi autobusů SOR jsou:
  • Nízká pohotovostní hmotnost
  • Nízká spotřeba paliva - potvrzená objektivními srovnáními teoretickými i ze statistik v provozu
  • Vyšší měrný výkon vozů – S ohledem na nižší pohotovostní i celkovou hmotnost vozů SOR oproti mnohým konkurenčním vozům je měrný výkon vozidel (i přes případný nižšší jmenovitý výkon) mírně vyšší.
  • Snadná a příjemná ovladatelnost vozu
  • Logické a efektivní využití prostoru a uspořádání interiéru vozu včetně pracoviště řidiče.

Technické parametry autobusů SOR

Všechny vyráběné autobusy SOR jsou vybaveny kotoučovými brzdami na všech nápravách. Dále je jejich spodní část skeletu pro zvýšení antikorozní odolnosti zhotovena z nerezových profilů a opláštění karoserie z plastových materiálů.

Autobusy SOR řady B (městský), C (meziměstský), BN (nízkopodlažní městský) a CN (nízkopodlažní meziměstský) splňují svojí obsaditelností podmínky vyhlášky MDS ČR č. 175/2000 Sb. pro přiznání dotace na obnovu vozového parku a všechny předepsané parametry pro provoz v ČR.

Všechny typy autobusů SOR jsou vyráběny v modernizovaném provedení s rozšířeným použitím nerezových a plastových materiálů, s modernizovanou zadní částí autobusu se změněným umístěním otvoru sání motoru, zlepšeným větráním motorového prostoru a novými zadními svítilnami. Dále je připraveno modernizované pracoviště řidiče, změna otevírání předních dveří směrem dozadu a umístění zpětných zrcátek na karoserii, úprava ventilace autobusu a podobně. Nerezové materiály jsou použity na spodní části autobusu v místech nejvíce korozně namáhaných (část pod podlahou vozu, nástupní schody, prostor okolo kol apod.). Dutiny ocelových profilů jsou chráněny zevnitř naneseným ochranným nástřikem. Všechny používané díly namáhané od vnějšího prostředí jsou používány od těch výrobců, kteří zaručují jejich dlouhou životnost i v těžkých podmínkách. Autobusy SOR jsou vybavovány motory IVECO (176 a 194 kW) nebo MAN (206 kW) splňující limity norem EURO 3. Tyto limity zaručují nízké znečištění okolního prostředí. Podrobný popis autobusů a kontakty najdete na internetové adrese www.sor.cz.

Předváděcí den autobusů SOR pro dopravní společnosti a cestovní kanceláře ...
SOR LH 12. Foto SOR.