HN 27. 2. 2004 - Centrum Tour porušuje zákon, upozorňuje ředitel konkurenční společnosti ČSAD autobusy Plzeň.
HN 27. 2. 2004 - Centrum Tour porušuje zákon, upozorňuje ředitel konkurenční společnosti ČSAD autobusy Plzeň.
HN 27. 2. 2004 - Centrum Tour porušuje zákon, upozorňuje ředitel konkurenční společnosti ČSAD autobusy Plzeň.
Neshody vyústily stížností, kterou tento týden poslalo vedení plzeňské ČSAD ministerstvu dopravy a pražskému magistrátu.
Řediteli ČSAD autobusy Plzeň Miroslavu Huclovi už dochází trpělivost. "Minimálně šest let máme s Centrum Tour problémy. Vyjíždějí často se zpožděním a přebírají cestující našich linek. Nepoužívají elektronický odbavovací systém. Porušují tak zákon, ale kontrolní orgány s tím neumí nic dělat," uvedl Hucl k důvodům stížnosti.
Podle majitele Centrum Touru Vratislava Štáhlicha, jehož autobusy se podílejí na dopravě v regionu a zajišťují mimo jiné i dvě třetiny ze všech 37 denních spojů mezi Prahou a Plzní, se však ČSAD jen snaží zbavit jediného skutečného konkurenta v kraji. "ČSAD zneužívá dotací, které dostává. Nasazuje třeba souběžné a díky dotaci i lacinější spoje do míst, kde jezdíme i my. Samozřejmě nám tak přebírá cestující," tvrdí majitel Centrum Touru.
Připouští, že v některých případech mohlo opravdu dojít k pochybení. Ministerstvo dopravy například loni předalo pražskému magistrátu a dopravnímu úřadu v Plzeňském kraji k vyřízení dvě stížnosti na používání starších typů odbavovacích strojků ve Štáhlichových autobusech.
Krajský odbor dopravy mu sice letos v lednu vyměřil pokutu, ale pochybení neshledal tak závažná, aby nedal kladné stanovisko k prodloužení licence. "Při každém zjištění nedostatků si pana Štáhlicha zveme. Je pravda, že některé výhrady je schopen vysvětlit. Budeme tedy důsledně sledovat jeho další počínání," uvedl vedoucí krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava.
"Pokutu jsem zaplatil, zčásti je chyba opravdu na naší straně. Jindy jde ale spíš o nepodložená anonymní udání," uvádí Štáhlich.
O problémech ví i pražský magistrát, který rozhodl, že dopravce nedostane licenci na linku do Plzně na obvyklé víceleté období, ale jen na jeden rok. "Je to určité varování. Budeme důsledněji sledovat jeho počínání," uvedl jeden z úřadníků Magistrátu města Prahy, který si nepřál zveřejnit jméno.
Některé chyby, například v dodržování schváleného jízdního řádu, se podle něj u dopravce s tak vysokým počtem spojů mohou někdy stát. Dopis, který nyní magistrát od ředitele ČSAD obdrží, bude podle zdroje dalším z podnětů, kterými se pražský odbor dopravy v této věci zabývá. "V pozadí toho je zřejmě konkurenční boj dopravců," soudí zmíněný úředník.
Autor: Miroslav Petr
Spor dvou dopravců řeší ministerstvo i kraj
Anonymní stížnosti, obvinění z přebírání cestujících, nedodržování jízdního řádu a porušování zákona už měsíce provázejí konkurenční boj mezi ČSAD autobusy Plzeň a klatovským dopravcem Centrum Tour.Neshody vyústily stížností, kterou tento týden poslalo vedení plzeňské ČSAD ministerstvu dopravy a pražskému magistrátu.
Řediteli ČSAD autobusy Plzeň Miroslavu Huclovi už dochází trpělivost. "Minimálně šest let máme s Centrum Tour problémy. Vyjíždějí často se zpožděním a přebírají cestující našich linek. Nepoužívají elektronický odbavovací systém. Porušují tak zákon, ale kontrolní orgány s tím neumí nic dělat," uvedl Hucl k důvodům stížnosti.
Podle majitele Centrum Touru Vratislava Štáhlicha, jehož autobusy se podílejí na dopravě v regionu a zajišťují mimo jiné i dvě třetiny ze všech 37 denních spojů mezi Prahou a Plzní, se však ČSAD jen snaží zbavit jediného skutečného konkurenta v kraji. "ČSAD zneužívá dotací, které dostává. Nasazuje třeba souběžné a díky dotaci i lacinější spoje do míst, kde jezdíme i my. Samozřejmě nám tak přebírá cestující," tvrdí majitel Centrum Touru.
Připouští, že v některých případech mohlo opravdu dojít k pochybení. Ministerstvo dopravy například loni předalo pražskému magistrátu a dopravnímu úřadu v Plzeňském kraji k vyřízení dvě stížnosti na používání starších typů odbavovacích strojků ve Štáhlichových autobusech.
Krajský odbor dopravy mu sice letos v lednu vyměřil pokutu, ale pochybení neshledal tak závažná, aby nedal kladné stanovisko k prodloužení licence. "Při každém zjištění nedostatků si pana Štáhlicha zveme. Je pravda, že některé výhrady je schopen vysvětlit. Budeme tedy důsledně sledovat jeho další počínání," uvedl vedoucí krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava.
"Pokutu jsem zaplatil, zčásti je chyba opravdu na naší straně. Jindy jde ale spíš o nepodložená anonymní udání," uvádí Štáhlich.
O problémech ví i pražský magistrát, který rozhodl, že dopravce nedostane licenci na linku do Plzně na obvyklé víceleté období, ale jen na jeden rok. "Je to určité varování. Budeme důsledněji sledovat jeho počínání," uvedl jeden z úřadníků Magistrátu města Prahy, který si nepřál zveřejnit jméno.
Některé chyby, například v dodržování schváleného jízdního řádu, se podle něj u dopravce s tak vysokým počtem spojů mohou někdy stát. Dopis, který nyní magistrát od ředitele ČSAD obdrží, bude podle zdroje dalším z podnětů, kterými se pražský odbor dopravy v této věci zabývá. "V pozadí toho je zřejmě konkurenční boj dopravců," soudí zmíněný úředník.
Autor: Miroslav Petr