Polský Lublin vyzkoušel Solaris Urbino 24 electric MetroStyle
V Lublinu jezdilo zkušebně elektrické tříčlánkové autobusy Solaris Urbino 24. Foto Město Lublin

U příležitosti Dne bez aut v Lublinu představili dvoukloubový elektrický autobus Solaris pro rychlé transitní BRT linky.

U příležitosti Dne bez aut v Lublinu představili dvoukloubový elektrický autobus Solaris pro rychlé transitní BRT linky.

24metrové vozidlo se třemi články představil Solaris poprvé na veletrhu Busworld Europe 2019 v Bruselu ve formě trolejbusu. Účelem výrobce bylo vytvořit platformu pro budoucí sériovou výrobu nejen 24metrových vozidel s elektrickým nebo hybridním pohonem, ale také trolejbusů. Právě trolejbusy v současné době jezdí v Bratislavě a v Praze.

Elektrické autobusy s novým výrazným designem přední části vozu navrženém pro BRT trasy objednala v říjnu 2021 společnost Tide Bus Danmark pro město Aalborg. Objednávka z Dánska  na 14 autobusů s vysokou kapacitou cestujících byla vůbec první na toto vozidlo s třemi články a elektrickým pohonem. Pohon 24metrového elektrobusu tvoří dva trakční motory o celkovém výkonu 240 kW, pohánějící dvě nápravy. Bateriové balíčky Solaris High Energy s celkovou kapacitou přes 700 kWh se budou nabíjet plug-in. Každé vozidlo je vybavené automatickými asistenčními systémy řidiče, kamerovým systémem místo zpětných a bočních zrcátek MirrorEyea a fleet managementem eSConnect.

Město Lublin jako jedno z prvních v Polsku objednalo v roce 1996 autobusy z Bolechowo. Před rokem jako druhé město začalo provozovat autobusy Solaris Urbino hydrogen.


Polský Lublin vyzkoušel Solaris Urbino 24 electric MetroStyle
Solaris Urbino 24 v Lublinu. Foto Město Lublin
Polský Lublin vyzkoušel Solaris Urbino 24 electric MetroStyle
Aalborg jako premiéra pro Solaris Urbino MetroStyle. Foto Tide Bus Danmark
Polský Lublin vyzkoušel Solaris Urbino 24 electric MetroStyle
Polský Lublin vyzkoušel Solaris Urbino 24 electric MetroStyle
Aalborg jako premiéra pro Solaris Urbino MetroStyle. Foto Tide Bus Danmark