Po šesti letech provozu jsou elektrické autobusy VDL s novými bateriemi jako nové
18metrové autobusy VDL z roku 2016 v Eindhovenu získaly nové baterie s kapacitou 350 kWh. Foto VDL Bus & Coach

VDL Bus & Coach dokončila první rozsáhlý evropský projekt renovace baterií v používananých autobusech. 43 Citea SLFA Electric společnost Hermes v Nizozemsku získalo baterie s mnohem větší kapacitou.

VDL Bus & Coach dokončila první rozsáhlý evropský projekt renovace baterií v používananých autobusech. 43 Citea SLFA Electric společnost Hermes v Nizozemsku získalo baterie s mnohem větší kapacitou.

43 autobusů provozovaných společností Hermes (Transdev Nizozemsko), které byly uvedeny do provozu na konci roku 2016, vyměnila VDL za zcela nové a s mnohem většími bateriemi. Staré baterie budou využity v rámci projektu „Anubis“ ve spolupráci s energetickou společností RWE ve stacionární aplikaci v energetické síti.

Společnost Hermes uvedla na konci roku 2016 do provozu v Severním Brabantsku 43 elektrických 18metrových autobusů, šlo o největší vozový park elektrických autobusů v Evropě a o důležitý krok k udržitelnější veřejné dopravě v Nizozemsku. Z jejich provozu v Eindhovenu a okolí získali provozovatel i výrobce řadu poznatků. Po více než šesti letech byly nyní baterie první generace nahrazeny novou generací, která výrazně zvyšuje dojezd autobusů.

Výkon původních baterií se po 6 letech vlivem intenzivního používání autobusů snížil, podle VDL si vozidla vedla velmi dobře, lze to přirovnat k osobnímu vozu, který za 6 let najel 1 750 000 km. Podle předpokladů se snížil výkon baterie a dojezd autobusů a nedařilo by se zajistit efektivní provoz. Bylo proto rozhodnuto o jejich výměně. Staré baterie nebyly recyklovány, ale jsou využívány pro ukládání energie v závodě RWE v Moerdijku, jejich druhý život optimalizuje řetězec udržitelného používání, oddaluje recyklaci a maximalizuje využití baterie.

Hermes se rozhodl nahradit původní sadu baterií zcela novým systémem s téměř dvojnásobnou kapacitou, ze 180 kWh na 350 kWh, což umožnil nejnovější vývoj baterií. Výsledkem je výrazně delší dojezd a díky upgrade je flexibilnější plánování časů nabíjení. Hermes je tak může využít na více linkách. 43 autobusů nyní najelo více než 18 milionů kilometrů a jsou připraveny dál poskytovat městskou dopravu s nulovými emisemi.

VDL Bus & Coach prostřednictvím svých několika společností provedla podobnou modernizaci svých autobusů poprvé. Pro zákazníka navrhla optimální řešení. Přechodem na nový bateriový systém jsou nyní šest let staré autobusy opět nejmodernější. Letos se připojí do flotily Hermes dalších 32 Citea LF o délce 12 metrů, ty již budou z nové řady představené v květnu 2021.