Tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1701 byla vyfotografována při odjezdu ze smyčky Martinov.
Pondělí 13. srpna 2018, sedmá hodina ranní, smyčka Martinov. Jindy poklidná nástupní zastávka linky č. 4 tento den nezvykle žije. První dojmy.
Pondělí 13. srpna 2018, sedmá hodina ranní, smyčka Martinov. Jindy poklidná nástupní zastávka linky č. 4 tento den nezvykle žije. První dojmy.
Důvod zvýšeného zájmu běžný cestující spatří - pokud prohlédne přes řadu fotografů a zástupců Dopravního podniku Ostrava (dále DPO) - stát ve smyčce. Je jím nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2, která zanedlouho v nástupní zastávce nabere své historicky první cestující.
Zkušební provoz s cestujícími je jedním z posledních kroků, které jsou nezbytné pro schválení tohoto nového typu u Dražního úřadu ČR a pro získání homologace pro evropské trhy. Předchozí měsíce byly již úspěšně absolvovány zkušební jízdy bez zátěže a s neživou zátěží.
Své premiérové vypravení do provozu s cestujícími nová tramvaj s ev. č. 1701 zahájila v pondělí 13. sprna na kurzu 4/105-205 s odjezdem v 7:08 z Martinova. Kromě novinářů a zástupců DPO byly na první jízdě přítomny i hostesky, které cestujícím rozdávaly balonky a čokoládky s motivem společnosti Stadler.
Zkušební provoz s cestujícími je jedním z posledních kroků, které jsou nezbytné pro schválení tohoto nového typu u Dražního úřadu ČR a pro získání homologace pro evropské trhy. Předchozí měsíce byly již úspěšně absolvovány zkušební jízdy bez zátěže a s neživou zátěží.
Své premiérové vypravení do provozu s cestujícími nová tramvaj s ev. č. 1701 zahájila v pondělí 13. sprna na kurzu 4/105-205 s odjezdem v 7:08 z Martinova. Kromě novinářů a zástupců DPO byly na první jízdě přítomny i hostesky, které cestujícím rozdávaly balonky a čokoládky s motivem společnosti Stadler.
První dojmy z jízdy novou tramvají popsal server mhdzive.cz
Hlavně v současném teplotně nadprůměrném období je velkou výhodou celovozová klimatizace - připomeňme, že se jedná o první klimatizovanou tramvaj v Ostravě. Nicméně při vyšších rychlostech tramvaj dost "cuká a háže" (podobně jako tramvaje typu ČKD T6), což snižuje komfort a požitek z jízdy. Po konzultaci jsme ovšem zjistili, že jde o vlastnost prvního vozidla a že další z již osmi dodaných tramvají mají jiné tlumiče, přičemž tento první kus na výměnu tlumičů teprve čeká. Z pohledu řidiče pak není úplně ideálně umístěno právě zpětné zrcátko, řidič vozu musí otočit hlavu téměř do pravého úhlu, což jistě není tolik příjemné, a navíc tím trpí krční páteř. Také ovládací panel má nevhodné uspořádání a na dnešní dobu je také poněkud zastaralý. Jako u každého nového typu lze i u tohoto očekávat další drobné nedostatky, které se v průběhu provozu odstraní.
Více na mhdzive.cz
Pracoviště řidiče tramvaje Stadler Tango NF2 ev. č. 1701.