Orientace na budoucnost: 122 městských autobusů MAN na zemní plyn v Káhiře
Autobusy pro Káhiru jsou provedené v modré a žluté barvě. Foto: MAN Truck & Bus

Cairo Transportation Authority (CTA) vsadil na ziskovost, udržitelnost a snížení emisí, objednal 122 ekologických autobusů. První vozidla byla dodána koncem roku 2018.
Cairo Transportation Authority (CTA) vsadil na ziskovost, udržitelnost a snížení emisí, objednal 122 ekologických autobusů. První vozidla byla dodána koncem roku 2018.
Autobusy na zemní plyn společnosti MAN jsou šetrné k životnímu prostředí a ekonomicky atraktivní - to jsou dva důvody, proč je CTA objednal. Jsou vyráběny ve spolupráci s místní firmou Kastour Egypt for Industry & Trading. Ta první autobusy dodala CTA již začátkem prosince 2018. Další dodávka 60 vozidel je plánována na červenec 2019 a poslední na první čtvrtletí roku 2020. CTA provozuje hromadnou dopravu v Káhiře a spolu s dceřinou společností Greater Cairo Bus Company (GCBC) je největším dopravcem v Egyptě. Postupně převádí svou flotilu na nízkoemisní (CNG).

Městské autobusy jsou postavené na podvozku MAN typu A69. Dvounápravový low-entry podvozek je poháněn plynovým motorem o výkonu 310 koní (228 kW) a splňuje emisní normu EEV. "V egyptském hlavním městě denně využívá veřejnou dopravu více než 20 milionů lidí, proto naléhavě potřebuje moderní, bezpečný a udržitelný způsob dopravy. Autobusy na zemní plyn požadavky na moderní městskou dopravu splňují. Navíc mají dlouhé intervaly údržby, snadný servis a nižší náklady na pohonné hmoty," říká Adel Lünz, ředitel MAN Center NWC Afrika.

CTA kladl důraz i na otázku bezpečnosti a různé asistenční systémy, jako je například elektronický brzdový systém (EBS). Autobusy jsou mimo jiné vybaveny kotoučovými brzdami a automatickým hasicím systémem v motorovém prostoru.

Automatická převodovka ZF Ecolife s integrovaným hydraulickým retardérem kombinuje udržitelnou jízdu s vysokou účinností a zajišťuje plynulý chod. Komfort jízdy a snadný nástup cestujících zvyšuje elektronicky řízené vzduchové zavěšení (ECAS) s funkcí náklonu vozidla na stranu dveří. Cestující mají na výběr z 33 míst a 67 může stát.

Podvozek MAN je navržen podle individuálních požadavků zákazníka a trhu. Přístroje na pracovišti řidiče například zobrazují data v arabštině. Kastour Egypt for Industry & Trading a MAN Truck & Bus na vývoji designu nízkopodlažního autobusu úzce spolupracovaly. Místní výrobce Kastour Egypt vyrábí karosérie pro nákladní vozidla a autobusy MAN již více než 23 let.

Zdroj: MAN Truck & Bus


Orientace na budoucnost: 122 městských autobusů MAN na zemní plyn v Káhiře