Jeden z pěti autobusů na elektřinu ve sváteční livreji, která oslavuje proslulý lyonský Festival světel.
Elektrický midibus EuroPolis byl uveden v prosinci do provozu v Lyonu. Autobus CityClass na palivový článek vyjel na svou první cestu v Turíně.
Elektrický midibus EuroPolis byl uveden v prosinci do provozu v Lyonu. Autobus CityClass na palivový článek vyjel na svou první cestu v Turíně.
Vysoké Mýto, prosinec 2004 - 8. prosince 2004 se konala zahajovací jízda, které se zúčastnili starosta Lyonu Gérard Collomb, předseda SYTRALu (Společného odborového svazu dopravy pro oblast Róny a lyonské aglomerace) a celá řada poslanců a partnerů projektu.
Linka č. 91 sítě TCL (Lyonské hromadné dopravy), která obstarává spojení v centru města Lyonu kyvadlovou dopravou s rychlou frekvencí, má v provozu od prosince 2004 pouze elektrické midibusy na baterie. Díky této technologii je možné na lince zajistit pozoruhodně tichý provoz, který neznečišťuje obsluhovaná místa. Mimořádný přínos pro životní prostředí oceňují jak cestující, tak i místní obyvatelé. Baterie typu Nikl-sodík-chlór zajišťují díky vysoké výonnosti dojezd až 120 km. Vozidla se dobíjí během 8 hodin v místě svého garážování. Baterie, s tím spojený servis a dobíjecí základny dodává Sodetrel, dceřiná společnost EDF (Electricité de France /Francouzská elektřina/).
Dlouhodobé partnerství mezi Irisbusem a Sytralem je charakteristické neustálou inovací, především v oblasti elektrických vozidel. Díky této spolupráci se již 70 % přepravy v rámci Velkého Lyonu uskutečňuje elektrickým způsobem. Výsledkem partnerství byl nejdříve vývoj trolejbusů nové generace – Cristalis, které zajišťují ty nejzatíženější linky lyonské sítě. Novým úspěchem je prosincová světová premiéra zavedení elektrického EuroPolisu do velké sítě. Koupě zahrnuje první pevnou část 5 vozidel a podmínečnou část 5 až 10 kusů. Další elektrický midibus EuroPolis je v provozu ve výzkumném středisku EDF v Cap-Ampère v pařížském regionu, kde zajišťuje dopravní spojení.
Pro Irisbus, který je z hlediska řešení směřujících k ochraně životního prostředí na přední příčce mezi výrobci autobusů, znamená tato událost novou etapu v nabídce ekologických vozidel pro městskou hromadnou dopravu.
Jana Šagátová, KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter šovčík, Figura Public Relations, Brno
Vysoké Mýto, prosinec 2004 - 20. listopadu se v Turíně konala zahajovací jízda, kdy byli na palubě vozu přítomni italský ministr životního prostředí, starosta města Turín, viceprezident Piemontského regionu a vedoucí pracovníci podniků z konsorcia, které projekt řídilo.
Tento den znamená novou etapu v projektu autobusů na palivový článek pro Irisbus-Iveco a spolupracující instituce :
Tento 12metrový autobus může za neobvykle tichého chodu dopravovat 72 cestujících (z toho 21 sedících) maximální rychlostí 60 km/h. Jedinou emisí je vodní pára. Originalita autobusu spočívá ve využití hybridní technologie, která umožňuje použít malý palivový článek (značky IFC, International Fuel Cells) při minimální spotřebě vodíku.
Cílem Irisbusu je zdokonalit technologii pohonu na palivový článek a vyhodnotit jeho možné využití v městské veřejné dopravě.
Tisková zpráva Karosa a.s.
Jana Šagátová, KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter šovčík, Figura Public Relations, Brno
Linka č. 91 sítě TCL (Lyonské hromadné dopravy), která obstarává spojení v centru města Lyonu kyvadlovou dopravou s rychlou frekvencí, má v provozu od prosince 2004 pouze elektrické midibusy na baterie. Díky této technologii je možné na lince zajistit pozoruhodně tichý provoz, který neznečišťuje obsluhovaná místa. Mimořádný přínos pro životní prostředí oceňují jak cestující, tak i místní obyvatelé. Baterie typu Nikl-sodík-chlór zajišťují díky vysoké výonnosti dojezd až 120 km. Vozidla se dobíjí během 8 hodin v místě svého garážování. Baterie, s tím spojený servis a dobíjecí základny dodává Sodetrel, dceřiná společnost EDF (Electricité de France /Francouzská elektřina/).
Dlouhodobé partnerství mezi Irisbusem a Sytralem je charakteristické neustálou inovací, především v oblasti elektrických vozidel. Díky této spolupráci se již 70 % přepravy v rámci Velkého Lyonu uskutečňuje elektrickým způsobem. Výsledkem partnerství byl nejdříve vývoj trolejbusů nové generace – Cristalis, které zajišťují ty nejzatíženější linky lyonské sítě. Novým úspěchem je prosincová světová premiéra zavedení elektrického EuroPolisu do velké sítě. Koupě zahrnuje první pevnou část 5 vozidel a podmínečnou část 5 až 10 kusů. Další elektrický midibus EuroPolis je v provozu ve výzkumném středisku EDF v Cap-Ampère v pařížském regionu, kde zajišťuje dopravní spojení.
Pro Irisbus, který je z hlediska řešení směřujících k ochraně životního prostředí na přední příčce mezi výrobci autobusů, znamená tato událost novou etapu v nabídce ekologických vozidel pro městskou hromadnou dopravu.
Elektrický EuroPolis 7,4 m - parametry
- Karoserie - se sníženou podlahou 2 dveře
- Největší délka - 7400 mm
- Šířka - 2260 mm
- Rozvor - 3750 mm
- Kapacita - 40 až 48 míst
- Celková dovolená hmotnost 12500 kg, maximum př. 3900 kg, maximum zad. 8600 kg
- Výkon - 80 kW nominální, 140 kW ve špičce
- Baterie - Zebra Nikl sodík chlór
- Brzdy - kotoučové přední/zadní, rekuperace brzdné energie
- Elektřina - multiplexová
- Pérování - pneumatické
Jana Šagátová, KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter šovčík, Figura Public Relations, Brno
Vysoké Mýto, prosinec 2004 - 20. listopadu se v Turíně konala zahajovací jízda, kdy byli na palubě vozu přítomni italský ministr životního prostředí, starosta města Turín, viceprezident Piemontského regionu a vedoucí pracovníci podniků z konsorcia, které projekt řídilo.
Tento den znamená novou etapu v projektu autobusů na palivový článek pro Irisbus-Iveco a spolupracující instituce :
- GTT - Gruppo Torinese Trasporti,
- Ansaldo Ricerche, Sapio - dodavatele vodíku,
- l’ENEA - Ente per le Nuove tecnologie, l’Energia e l’Ambiante a
- CVA - Compagnia Valdostana delle Acqua.
Tento 12metrový autobus může za neobvykle tichého chodu dopravovat 72 cestujících (z toho 21 sedících) maximální rychlostí 60 km/h. Jedinou emisí je vodní pára. Originalita autobusu spočívá ve využití hybridní technologie, která umožňuje použít malý palivový článek (značky IFC, International Fuel Cells) při minimální spotřebě vodíku.
Cílem Irisbusu je zdokonalit technologii pohonu na palivový článek a vyhodnotit jeho možné využití v městské veřejné dopravě.
Tisková zpráva Karosa a.s.
Jana Šagátová, KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter šovčík, Figura Public Relations, Brno