Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém
Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém
Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku. Autobus MIDWAY bude poprvé k vidění na veletrhu Autotec v červnu v Brně a doplní nabídku Karosy o nejmenší a svými pořizovacími a provozními náklady nejlevnější autobusy pro meziměstskou a příměstskou dopravu. KAROSA tímto autobusem definitivně vyplní mezeru ve své nabídce a tuzemským dopravcům jako první nabídne kompletní řadu linkových autobusů od nejkratších o délce 9.7 metru po nejdelší 15 metrové autobusy. MIDWAY je dokonalým příkladem holdingové spolupráce: koncernový podvozek Midi-Rider, vybavený standardními komponenty IRISBUSU, dodává závod ve španělské Barceloně, sedadla pochází z KAROSY, kompletní montáž pak probíhá ve Special Coach Factory v Budapešti a v a.s. KAROSA ve Vysokém Mýtě.
MIDWAY je velmi kompaktním meziměstským a příměstským autobusem, který reaguje na potřebu dopravy menšího počtu cestujících a nízkých provozních nákladů. Připravovaný model má obsaditelnost 35 sedících a 26 stojících, variantně 39 sedících a 32 stojících, v obou variantách s místem pro přepravu kočárku nebo invalidního vozíku. Přístup do vozidla zajišťují jednokřídlé přední a střední dveře. Karoserie vozidla je z nerezu. Pracoviště řidiče je standardně vybaveno stavitelným pneumaticky odpruženým sedadlem s možností nastavení výšky a úhlu sklonu sloupku řízení. MIDWAY je osazen pohodlnými a u dopravců oblíbenými sedadly KAROSA, nezávislým topením, skla jsou kompletně lepená, pět bočních má v horní části ventilaci. Na přání jsou montována tónovaná nebo dvojitá skla či klimatizace. Interiér je tónován do světle šedé a působí velmi příjemně. Autobus je vybaven motorem IVECO F4A TECTOR EURO3 o výkonu 240 nebo 264 HP a manuální převodovkou ZF 6S-890, volitelná bude i automatická převodovka ZF 4HP 502C. Přední náprava je vybavena kotoučovými, zadní bubnovými brzdami.
MIDWAY je již nyní součástí obchodní nabídky KAROSY, první autobus je k dispozici pro testování u vybraných dopravních společností. Bude vyráběn pro všechny trhy v různých specifikacích dle potřeb zákazníků.
(redakčně upraveno)
Zdroj: Tisková zpráva Karosy -
Jana Šagátová ,KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter Šovčík, Figura Public Relations
MIDWAY je velmi kompaktním meziměstským a příměstským autobusem, který reaguje na potřebu dopravy menšího počtu cestujících a nízkých provozních nákladů. Připravovaný model má obsaditelnost 35 sedících a 26 stojících, variantně 39 sedících a 32 stojících, v obou variantách s místem pro přepravu kočárku nebo invalidního vozíku. Přístup do vozidla zajišťují jednokřídlé přední a střední dveře. Karoserie vozidla je z nerezu. Pracoviště řidiče je standardně vybaveno stavitelným pneumaticky odpruženým sedadlem s možností nastavení výšky a úhlu sklonu sloupku řízení. MIDWAY je osazen pohodlnými a u dopravců oblíbenými sedadly KAROSA, nezávislým topením, skla jsou kompletně lepená, pět bočních má v horní části ventilaci. Na přání jsou montována tónovaná nebo dvojitá skla či klimatizace. Interiér je tónován do světle šedé a působí velmi příjemně. Autobus je vybaven motorem IVECO F4A TECTOR EURO3 o výkonu 240 nebo 264 HP a manuální převodovkou ZF 6S-890, volitelná bude i automatická převodovka ZF 4HP 502C. Přední náprava je vybavena kotoučovými, zadní bubnovými brzdami.
MIDWAY je již nyní součástí obchodní nabídky KAROSY, první autobus je k dispozici pro testování u vybraných dopravních společností. Bude vyráběn pro všechny trhy v různých specifikacích dle potřeb zákazníků.
Autobus MIDWAY 9.7m
Technické údaje- Délka 9 700 mm
- Šířka 2 500 mm
- Výška 3 099 mm
- Rozvor 4 918 mm
- Výška podlahy 767 mm
- Celková hmotnost 13 700 kg
- IVECO F4A TECTOR EURO 3, vzadu uložený řadový šestiválec o objemu 5.88 litrů a max. výkonu 176 kW (240 HP) při otáčkách 2 500 ot/min. Kroutící moment 810 Nm
- Na přání : IVECO F4A TECTOR EURO 3 o max. výkonu 194 kW (264 HP) při otáčkách 2 500 ot/min. Kroutící moment 930 Nm
- Manuální šestistupňová ZF 6S-890
- Na přání : automatická ZF 4 HP 502C
- Přední jednokotoučové s pneumaticko hydraulickým pohonem, zadní bubnové
- ABS/ASR s řídícím systémem na všech kolech
- Parkovací brzda
- Elektromagnetický retardér Telma s ovládáním spřaženým s hlavním brzdovým pedálem
- 250 litrů
- Pneumatiky 265/70 R 19,5
- Disková kola 7,5" x19,5
(redakčně upraveno)
Zdroj: Tisková zpráva Karosy -
Jana Šagátová ,KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter Šovčík, Figura Public Relations

SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
Jedinečný koráb na lince do Švýcarska
Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů


