Během dvou let vyrobí Solaris 120 kloubových autobusů do Varšavy
Nové kloubové autobusy jsou jedním z největších nákupů vozidel Varšavského dopravního úřadu (ZTM) v posledních letech. Hlavní město sice rozvíjí vozový park s nulovými emisemi, ale zároveň modernizuje i svůj vozový park s dieselovými motory, aby zajistilo stabilní provoz na linkách s vysokou poptávkou. Kloubové dieselové autobusy jsou základem každodenního provozu veřejné dopravy. Jejich obnova zlepší pohodlí a komfort pro cestující. Foto ZTM

Solaris Bus & Coach získal největší tendr roku vyhlášený Úřadem veřejné dopravy ve Varšavě (ZTM). Polský výrobce dodá 120 kloubových dieselových autobusů Urbino 18, které nahradí současná nejstarší vozidla a zlepší dopravu půl milionu lidí, kteří je v metropolitní oblasti Varšavy každý rok využívají. Dodávky začnou ve druhé polovině roku 2026 a budou pokračovat celý rok 2027. Objednávka se může zvýšit o dalších 100 autobusů se stejnou specifikací

Solaris Bus & Coach získal největší tendr roku vyhlášený Úřadem veřejné dopravy ve Varšavě (ZTM). Polský výrobce dodá 120 kloubových dieselových autobusů Urbino 18, které nahradí současná nejstarší vozidla a zlepší dopravu půl milionu lidí, kteří je v metropolitní oblasti Varšavy každý rok využívají. Dodávky začnou ve druhé polovině roku 2026 a budou pokračovat celý rok 2027. Objednávka se může zvýšit o dalších 100 autobusů se stejnou specifikací

Autobusy splňují standardy varšavské veřejné dopravy. Jsou nízkopodlažní, vybavené klimatizací, informačním systémem, vyhrazenými místy pro invalidní vozíky a alcolockem, protialkoholním zámkem pro řidiče, který v případě pozitivního testu zablokuje nastartování motoru. K dispozici bude také vybavení pro osoby se zdravotním postižením, včetně tlačítek označených Braillovým písmem, která informují řidiče o vysunutí rampy pro invalidní vozík a použití funkce „klečení“. Nízkopodlažní kloubové autobusy budou mít 133 míst k sezení, z toho 39 k sezení. Na střeše budou instalovány fotovoltaické panely, které budou sloužit ke snížení spotřeby energie vozidla. 

Podle ZTM budou nové autobusy Solaris také připraveny zlepšit bezpečnost obyvatel Varšavy. V případě nouze – například při živelné pohromě – budou schopny evakuovat a přepravit osoby. Proto budou vybaveny systémy pro upevnění nosítek – každý autobus bude mít místo pro čtyři nosítka, která také dodá Solaris.

Podepsané smlouvy jsou výsledkem výběrového řízení zveřejněného v srpnu letošního roku a rozděleném na dvě části, každá na 60 vozidel. Podle zpráv z otevírání obálek a o výběru nejvýhodnější nabídky byl Solaris Bus & Coach jediným uchazečem Autobusy budou stát 324 milionů zlotých (více než 1,8 miliardy korun).

Nová vozidla objedná Městská autobusová společnost.

Solaris Bus & Coach je přední evropský výrobce městských autobusů. Zaměřuje se na vývoj vozidel s nulovými emisemi – elektrických, vodíkových a trolejbusů, ale jeho portfolio zahrnuje také dieselové a CNG autobusy. Od zahájení provozu továrna v Bolechowě vyrobila přes 27 000 vozidel Solaris, z toho 1 750 bylo dodáno dopravcům ve Varšavě.