ISUZU CITIBUS ROADSHOW 2012 14.5. - 18.5.2012 je součástí evropské prezentace nového trendu lehkých městských autobusů.
ISUZU CITIBUS ROADSHOW 2012 14.5. - 18.5.2012 je součástí evropské prezentace nového trendu lehkých městských autobusů.
Mezi vozidla tohoto typu patří nejnovější model ISUZU CITIBUS v provedení Low Entry. V Čechách bude poprvé oficiálně představen dopravcům, novinářům a odborné veřejnosti v týdnu od 14.5.do 18.5.2012. Program zajímavé prezentace uveřejní společnost TURANCAR CZ, jež se podílí společně s výrobním závodem ISUZU na české části turné, nejpozději týden před zahájením. Informace o novém autobusu je možné získat již nyní od zástupců importéra firmy TURANCAR CZ.
Premiéra z konstruktérské dílny ISUZU v Anadolu proběhla na veletrhu užitkových vozidel COMVEX. Slavnostně zde byl odhalen nejnovější model komfortního malokapacitního městského autobusu o celkové délce 9,5 m. Isuzu poprvé přichází s konstrukčním řešením Low Entry, kde je celkově snížená podlaha téměř ve dvou třetinách délky vozu. Pohodlné nastupování umožňují troje dveře se sníženou nástupní hranou. Střední dveře s dvojnásobnou šířkou jsou opatřeny mechanicky ovládanou výsuvnou plošinou pro invalidní vozíky.
Autobus je určený pro městský a příměstský provoz v malých, ale i ve velkých městech. Optimální délka 9,5 metrů je výhodou při manévrování v hustém městském provozu a na úzkých silnicích. Výrobce deklaruje ekonomický výhodný provoz, spolehlivost a servisní nenáročnost garantovanou značkou ISUZU. S jeho nasazením se počítá kromě úzkých profilů ulic a silnic také tam, kde nejsou dostatečně vytížené velké autobusy.
Premiéra z konstruktérské dílny ISUZU v Anadolu proběhla na veletrhu užitkových vozidel COMVEX. Slavnostně zde byl odhalen nejnovější model komfortního malokapacitního městského autobusu o celkové délce 9,5 m. Isuzu poprvé přichází s konstrukčním řešením Low Entry, kde je celkově snížená podlaha téměř ve dvou třetinách délky vozu. Pohodlné nastupování umožňují troje dveře se sníženou nástupní hranou. Střední dveře s dvojnásobnou šířkou jsou opatřeny mechanicky ovládanou výsuvnou plošinou pro invalidní vozíky.
Výrobce upozorňuje na zajímavé patentované řešení čelního elektronického informačního transparentu, který je protažen až do bočních panelů střechy. Panoramatické výrazně zaoblené přední okno umožňuje řidiči v širokém úhlu dobrý výhled také do stran. Propracované je ergonomické provedení pracoviště řidiče, veškeré ovládací prvky jsou umístěny před řidičem v zorném poli na dvou samostatných opticky oddělených panelech. Boční prosklení zasahuje až do horní hrany střechy, Neobvyklé a nápadné je uchycení zpětných zrcadel pomocí robustních držáků, zasahujících až do střešní konstrukce. Vnitřnímu uspořádání má široké uličky, plynulé přechody úrovně podlah a prostorný „střední sál“ pro kočárky a vozíky. Výrobce nabízí několik alternativ rozmístění sedadel, maximální počet všech přepravovaných osob sedících i stojících je 74. Boční úchyty držáků sedadel mimo podlahu umožňují snadný úklid interiéru. Autobus má celovozovou klimatizaci. Oba vystavené autobusy byly vybaveny automatickou převodovkou Allison 2100, alternativně však lze použít i šesti rychlostní převodovku ISUZU MZW – 6 s manuálním řazením. Pětilitrový motor ISUZU 4HK1ES5S EURO 5 – EVV o výkonu 204 koní s klasickým usazením v zadní části má dostatek výkonu, který umožňuje svižnou a pružnou jízdu. K bezpečnosti provozu přispívají nejen účinné kotoučové brzdy na všech kolech, ale také retardér VOITH.Do výrobního programu byl nový CITIBUS zařazen již na počátku roku 2012, první série však bude určena výhradně pro domácí trh. Exportní verze určená pro evropský trh by se měla poprvé objevit ve druhé polovině příštího roku. Na předváděcí turné, jehož detaily včas uveřejníme, výrobce nasadí první vyrobené vozy.
Autobus je určený pro městský a příměstský provoz v malých, ale i ve velkých městech. Optimální délka 9,5 metrů je výhodou při manévrování v hustém městském provozu a na úzkých silnicích. Výrobce deklaruje ekonomický výhodný provoz, spolehlivost a servisní nenáročnost garantovanou značkou ISUZU. S jeho nasazením se počítá kromě úzkých profilů ulic a silnic také tam, kde nejsou dostatečně vytížené velké autobusy.
Z TZ TURANCAR CZ.
Foto: ISUZU Anadolu