Kombinace tahače a návěsu, kterou vlastní firma Kuljetus Luokkala, je dlouhá 31 metrů. Ve Finsku jsou tyto rozměry běžné, ne už pohon na zkapalněný plyn.
Kombinace tahače a návěsu, kterou vlastní firma Kuljetus Luokkala, je dlouhá 31 metrů. Ve Finsku jsou tyto rozměry běžné, ne už pohon na zkapalněný plyn.
Podnikatelé Juha a Matti z rodinné firmy se dozvěděli pozitivní informace o ekologických výhodách plynu a začali se o tuto oblast zajímat. Jejich obava však spočívala v tom, zda dlouhé nákladní vozidlo dokáže zdolat trasu měřící 1 000 km na jedno natankování, zejména s ohledem na drsné klimatické podmínky v severním Finsku. To předtím nikdo nikdy nezkoušel.
Mezi zákazníky společnosti s flotilou 23 vozidel a 35–45 řidičů patří finský velkovýrobce mléčných produktů Valio a mezinárodní poskytovatel textilních služeb Lindström. A právě v rámci dopravy pro firmu Lindström zjistili, že použití této kombinace tahače a návěsu s délkou 31 metrů může být výhodné.
Běžný pracovní den začíná nakládkou v Oulu, které je nejlidnatějším městem v severním Finsku. Z něj je náklad přepraven do Kemi a Rovaniemi, odkud se nákladní vozidlo vrací zpět do Oulu pro další várku. Následně zamíří nákladní vozidlo na jih do města Ylivieska a potom se vrací domů – celková vzdálenost činí 980 km.
Po několika měsících provozu je spotřeba paliva příjemně překvapila, na konci dne zbyde v nádrži ještě 25–30 procent plynu. Spotřeba paliva ji tudíž příjemně překvapila.
„Nákladní vozidlo spotřebuje 27–28 kg / 100 km, což znamená asi 250–300 kg denně. Očekáváme proto, že se nám dodatečné náklady vynaložené na pořízení nákladního vozidla na plyn vrátí za tři až čtyři roky.“ V současné době pohužívá k pohonu zemní plyn. Státní energetická společnost Gasum však rozšiřuje svou síť bioplynových stanic, která by se snad měla dostat také do severního Finska. „Naše zkušenosti s nákladním vozidel na plyn jsou natolik pozitivní, že si možná zakoupíme další,“ říká Juha Luokkala.
Scania
Mezi zákazníky společnosti s flotilou 23 vozidel a 35–45 řidičů patří finský velkovýrobce mléčných produktů Valio a mezinárodní poskytovatel textilních služeb Lindström. A právě v rámci dopravy pro firmu Lindström zjistili, že použití této kombinace tahače a návěsu s délkou 31 metrů může být výhodné.
Běžný pracovní den začíná nakládkou v Oulu, které je nejlidnatějším městem v severním Finsku. Z něj je náklad přepraven do Kemi a Rovaniemi, odkud se nákladní vozidlo vrací zpět do Oulu pro další várku. Následně zamíří nákladní vozidlo na jih do města Ylivieska a potom se vrací domů – celková vzdálenost činí 980 km.
Po několika měsících provozu je spotřeba paliva příjemně překvapila, na konci dne zbyde v nádrži ještě 25–30 procent plynu. Spotřeba paliva ji tudíž příjemně překvapila.
„Nákladní vozidlo spotřebuje 27–28 kg / 100 km, což znamená asi 250–300 kg denně. Očekáváme proto, že se nám dodatečné náklady vynaložené na pořízení nákladního vozidla na plyn vrátí za tři až čtyři roky.“ V současné době pohužívá k pohonu zemní plyn. Státní energetická společnost Gasum však rozšiřuje svou síť bioplynových stanic, která by se snad měla dostat také do severního Finska. „Naše zkušenosti s nákladním vozidel na plyn jsou natolik pozitivní, že si možná zakoupíme další,“ říká Juha Luokkala.
Scania