Nyní stačí po nákupu v e-shopu Plzeňské karty pouze přiložit Plzeňskou kartu k vozidlovému terminálu při první cestě MHD a transakce je dokončena. Informace o nabití karty se do systému dostává zhruba do 2 hodin od zaplacení nákupu. Tato novinka se týká pouze nových Plzeňských karet vydávaných od března 2015 (Plzeňská karta je orientována na výšku a nese čárový kód).
Doposud bylo nezbytné validovat transakce z e-shopu Plzeňské karty následně buď na bankomatech České spořitelny, nebo na Zákaznických centrech PMDP. Tento krok zůstává nezbytný pro držitele původních Plzeňských karet.
„Dlouhodobě se snažíme odstraňovat bariéry pro nákup jízdného. Jednotlivé jízdné jsme cestujícím naposledy přiblížili prostřednictvím užití bezkontaktních bankovních karet a nyní jsme rádi, že zjednodušení nabídneme i našim dlouhodobým zákazníkům, především předplatitelům,“ říká Michal Kraus, předseda představenstva PMDP, a.s., a dodává: „Cestujícímu stačí při první cestě pouze přiložit kartu k terminálu, která na ni bez jakékoliv další manipulace zapíše transakce z e-shopu.“
Validace transakcí je v každém voze možná pouze na terminálu, který umožňuje nákup bankovní kartou (terminál s barevným displejem). Dveře, u kterých se tento terminál nachází, jsou označeny standardním piktogramem pro bezkontaktní platby a zpravidla se jedná o druhé dveře od řidiče (kromě obousměrných tramvají).
Projekt bude minimálně do konce ledna v pilotním provozu. Cílem pilotního provozu je zachytit případné nedostatky řešení především z pohledu zákazníka. PMDP velmi ocení pomoc veřejnosti při testování tohoto unikátního řešení. Pokud v průběhu odbavení zákazník nalezne místo nebo situaci, jež by bylo dobré z pohledu klienta zlepšit, může kontaktovat PMDP na pmdp@pmdp.cz.
Za spolupráci všem cestujícím PMDP děkují.
.
Adresa e-shopu Plzeňské karty: https://eshop.plzenskakarta.cz/
Zdroj: PMDP