Dopravní podnik města Brna na 19 zastávek přidá informační panely pro cestující. Na 28 dalších vymění staré panely za nové. Cestující tak budou na více místech a lépe informováni o příjezdech spojů a mimořádných událostech v dopravě. Další investici do veřejné dopravy plánuje v souvislosti s novým systémem sčítání cestujících. V první etapě získají senzory dveře u tramvají.
Dopravní podnik města Brna na 19 zastávek přidá informační panely pro cestující. Na 28 dalších vymění staré panely za nové. Cestující tak budou na více místech a lépe informováni o příjezdech spojů a mimořádných událostech v dopravě. Další investici do veřejné dopravy plánuje v souvislosti s novým systémem sčítání cestujících. V první etapě získají senzory dveře u tramvají.
„Naší dlouhodobou strategií je postupně osazovat významné a frekventované zastávky a poskytnout tak všem cestujícím aktuální informace o dopravní situaci v MHD. Primárně zobrazují odjezdy spojů z příslušné zastávky a informace o mimořádných událostech a plánovaných změnách v dopravě. Navíc je nově budeme moci využít pro přímou komunikaci dispečerů směrem k cestujícím na zastávce. Tato možnost je operativní, rychlá a efektivní,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB).
Zcela nově DPMB nainstaluje infopanely například na zastávky Klusáčkova, Körnerova, Grohova, Náměstí Míru nebo Tábor, kde proběhnou i související stavební práce. Výměnu starších panelů za nové se pak dočkají zastávky Pisárky, Podlesí, Krásného, Rakovecká nebo Čertova rokle. Celkem se jedná o nových 84 panelů na 47 zastávkách.
DPMB nyní vypsal výběrové řízení na dodání panelů, odhadovaná hodnota je 17 milionů korun. Instalace proběhne v závislosti na výběru dodavatele od června do listopadu tohoto roku.
Dopravní podnik chce také získávat lepší informace o využívání spojů, zavede proto automatické sčítání cestujících. Na dodání systému také vypsal výběrové řízení. Vybraný dodavatel osadí senzory 3 032 dveří všech 746 provozovaných vozidel městské hromadné dopravy a získá přesný přehled o pohybu cestujících na linkách a vytížení spojů. Lépe tak bude moci krátkodobě i dlouhodobě organizovat dopravu.
„Systém bychom chtěli do budoucna implementovat do řídícího informačního systému, aby dispečeři mohli v reálném čase lépe organizovat dopravu při mimořádných událostech jako jsou větší dopravní omezení nebo kulturní a sportovní akce, kdy posilujeme dopravu. Plné vozy by například nechali jet v celé trase, prázdné by mohli ukončit dříve a poslat je tam, kde jsou potřeba více,“ vysvětlil Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB.
Doposud DPMB evidoval počet cestujících pomocí automatického sčítání ve 116 vozidlech. Tento systém je však zastaralý a technicky nedostatečný. Jeho výsledky propojoval s poznatky brigádníků, kteří prováděli sčítání přímo ve vozech nebo na zastávkách MHD.
Odhadovaná investice je 100 miliónů korun, 70 procent by měla pokrýt získaná dotace. Projekt bude realizován ve třech etapách, po zkušebních vozech by podnik systém implementoval do tramvají, poté do autobusů a trolejbusů.