MAN Truck & Bus Germany dodal prvních deset elektrických sólo autobusů do AeroGround Flughafen München, 100% dceřiné společnosti Munich Airport. Do konce roku bude do provozu uvedeno dalších 27 MAN Lion's City E 12 a E 18. Je zde možnost dokoupit 25 dalších autobusů.
MAN Truck & Bus Germany dodal prvních deset elektrických sólo autobusů do AeroGround Flughafen München, 100% dceřiné společnosti Munich Airport. Do konce roku bude do provozu uvedeno dalších 27 MAN Lion's City E 12 a E 18. Je zde možnost dokoupit 25 dalších autobusů.
Udržitelnost je jedním z hlavních témat mnichovského letiště, které je jedním z nejrušnějších leteckých uzlů v Evropě a druhým největším v Německu. To je důvod, proč se pro mobilitu na zemi stále častěji používají lokálně bezemisní vozidla – nyní včetně elektrických autobusů MAN.
Munich Airport objednalo od MAN Truck & Bus celkem 49 elektrických autobusů s opcí na dalších 25. Prvních deset sólo vozidel je v současné době dodáváno společnosti AeroGround, dceřiné společnosti letiště pro pozemní odbavovací a přepravní služby. Dalších deset Lion's City 12 E a 17 ks Lion's City 18 E bude zákazníkům dodáno na konci roku. MAN poskytl také řešení nabíjení.
„Udržitelnost je pro nás klíčová. Chceme, aby provoz Munich Airport nejpozději do roku 2035 nezanechával v atmosféře žádný CO2. Nákupem MAN eBuses děláme další důležitý krok tímto směrem,“ říká Jost Lammers, generální ředitel společnosti Flughafen München GmbH (FMG). Plně elektrické sólo a kloubové autobusy používá AeroGround na odbavovací ploše. Vozí cestující a posádky z terminálů do jejich letadla před vzletem nebo je vyzvedávají po přistání. Pro lety s obzvlášť velkým počtem cestujících nabízejí 18metrové kloubové autobusy dostatečný prostor a doplňují bateriové sólo autobusy.
„Jsme potěšeni, že další letiště, mnichovské, spoléhá na náš MAN Lion's City E. Působivě ukazuje, že se eBusy osvědčují v praktickém použití v městském provozu i v jiných oblastech použití,“ vysvětluje Robert Katzer, Head of Sales & Product Bus v MAN Truck & Bus. Kolín-Bonn bylo prvním německým letištěm, které na začátku roku 2023 převzalo elektrické MANy.
Lion's City E pro Munich Airport s novou elektronickou platformou, která používá ve všech autobusech MAN od modelového roku 2024, se do Lion's City E dostává zcela nový kokpit. Středobodem je 12palcový displej řidiče, který je kompletně digitální. Díky jeho vysoké uživatelské přívětivosti s přehledným designem a splnění nejvyšších ergonomických standardů se řidiči mohou ještě lépe soustředit na provoz. Lion's City E je vybaven asistenčními a bezpečnostními systémy představenými pro rok 2024. Na palubě všech autobusů je systém varování před kolizí s detekcí chodců. Detekuje celou přední část vozidla a varuje řidiče, pokud se například před autobusem na nástupním místě na cestě k letadlu nebo terminálu pohybují lidé.
Elektrické autobusy MAN mají dojezd až 350 km. V případě potřeby nabití bude v budoucnu na letišti k dispozici 40 nabíjecích stanic od SBRS. MAN Transport Solutions nabízí zákazníkům MAN tu správnou nabíjecí infrastrukturu mimo jiné ve spolupráci se SBRS. Cílem MAN je, aby přechod na e-vozidla a služby byl pro zákazníky co nejbezpečnější, nekomplikovaný a nákladově efektivní díky komplexnímu poradenství. „Skutečnost, že naše e-busy a správné nabíjecí řešení získáváme z jednoho zdroje, pro nás byla rozhodujícím faktorem,“ říká Helmut Ehrnstraßer, generální ředitel AeroGround Flughafen München GmbH. „Nové elektrické autobusy s moderním vybavením jsou vlajkovou lodí pro mnichovské letiště, protože jsou prvním a posledním kontaktním místem pro cestující.“
Vozový park mnichovského letiště zahrnuje 32 konvenčních městských autobusů MAN, nyní je modernizován nejmodernějšími elektrickými autobusy. Cílem strategie udržitelnosti „Net Zero 2035“ je zajistit, aby provoz mnichovského letiště již nejpozději od roku 2035 nezanechával v atmosféře žádné CO2. Do roku 2030 má být celý vozový park na odbavovací ploše bez emisí a šetrný ke klimatu. Polovina vozidel má být na elektrický pohon už letos. AeroGround zajišťuje většinu odbavení letadel a zavazadel, jakož i veškerou související přepravu cestujících a posádky na letišti. V současné době se rozšiřuje nabíjecí infrastruktura pro e-busy na odbavovací ploše.
Projekt „Elektrifikace autobusového parku na mnichovském letišti“ financuje německé Spolkové ministerstvo pro digitál a dopravu (BMDV) celkovou částkou 23,8 milionu eur v rámci „Financování autobusů s alternativními systémy pohonu v osobní dopravě“ směrnice. Financování je rovněž poskytováno jako součást německého plánu obnovy a odolnosti prostřednictvím evropských nástrojů pro obnovu a odolnost v programu „NextGeneration EU“.