Po roce výstavby společnost MAN Truck & Bus otevřela ve svém závodě v Norimberku novou budovu pro velkovýrobu baterií pro plně elektrické nákladní automobily a autobusy. Od dubna 2025 se budou vysokonapěťové baterie průmyslově vyrábět v Norimberku pomocí nejmodernějších výrobních metod na 17 000 metrech čtverečních. Do budoucna tak vznikne téměř 350 nových pracovních míst. Objem investic do nové budovy, včetně investic do logistiky, infrastruktury, budov a výrobních zařízení, činí celkem přibližně 100 milionů eur.
Po roce výstavby společnost MAN Truck & Bus otevřela ve svém závodě v Norimberku novou budovu pro velkovýrobu baterií pro plně elektrické nákladní automobily a autobusy. Od dubna 2025 se budou vysokonapěťové baterie průmyslově vyrábět v Norimberku pomocí nejmodernějších výrobních metod na 17 000 metrech čtverečních. Do budoucna tak vznikne téměř 350 nových pracovních míst. Objem investic do nové budovy, včetně investic do logistiky, infrastruktury, budov a výrobních zařízení, činí celkem přibližně 100 milionů eur.
V nové továrně bude instalováno přes 50 manuálních a automatizovaných montážních stanic a sedm zkušebních stolic pro zajištění kvality, které budou instalovány na ploše 17 000 metrů čtverečních. Instalace prvních výrobních systémů již začala. Od dubna 2025 bude v počáteční fázi rozšíření vyrobeno až 50 000 baterií ročně. V závislosti na vývoji trhu má být tato kapacita do roku 2030 rozšířena až na 100 000 vysokonapěťových baterií. S výškou přes 35 metrů je nová budova nejvyšší výrobní budovou v místě.
Ingo Essel, ředitel závodu MAN v Norimberku: „Vstup do elektromobility je pro náš závod rozhodujícím krokem do budoucnosti. Máme desítky let zkušeností s vývojem a výrobou motorů a nyní máme také ideální pozici, abychom se etablovali jako centrum excelence pro alternativní technologie pohonů."
Od dubna 2025 budou dodávané moduly vkládány do bateriových vrstev ve velkosériové výrobě. Tyto vrstvy budou naskládány na sebe, aby vytvořily bateriový blok. V současné době se již v závodě v Norimberku v malých sériích vyrábějí baterie pro plně elektrická vozidla MAN. Se zahájením velkosériové výroby bude areál malosériové výroby postupně přecházet na vývoj další generace baterií a repase baterií.
Německá spolková země Bavorsko také financuje další vývoj a výzkum technologie baterií částkou přibližně 30 milionů eur. To mimo jiné umožnilo integraci inovativních laserových svařovacích buněk. Pomocí 8 kW kotoučového laseru, roboticky naváděné optiky a ultrajemných senzorů jsou jednotlivé články baterie navzájem elektricky spojeny s nejvyšší přesností a kvalitou. Společně s Technickou univerzitou (TU) v Mnichově zkoumá MAN další vývoj této technologie, která bude použita v budoucí generaci baterií.