EMT připravuje pro své elektrické autobusy nový systém automatizovaného nabíjení. Foto EMT
Od července 2022 jezdí v hlavním městě Španělska ebusy Irizar, BYD a Rampini na 19 linkách. Letos se flotila značně rozšíří a připravuje se projekt automatizovaného nabíjení.
Od července 2022 jezdí v hlavním městě Španělska ebusy Irizar, BYD a Rampini na 19 linkách. Letos se flotila značně rozšíří a připravuje se projekt automatizovaného nabíjení.
První výhradně elektrickou linku otevřela městská společnost La Empresa Municipal de Transportes de Madrid (EMT) v únoru 2020, rychle následovaly další a v roce 2021 se podařilo do 100 % elektrické madridské sítě zařadit šestnáctou linku č. 75. Letos v červenci byly eletrifikovány další čtyři: linka 6 (Benavente-Orcasitas), 60 (Plaza Cebada-Orcasitas), 119 (Atocha-Barrio Goya) a 247 (Atocha-San José Obrero). Dohromady má EMT 19 linek s „nulovými emisemi“ a Madrid je prvním městem ve Španělsku a po Berlíně druhým v Evropě s největším počtem elektrifikovaných linek.
Tyto linky obsluhují elektrické autobusy Irizar, BYD a minibusy Rampini. Loni v květnu EMT objednala dosud největší množství elektrobusů, 150 vozidel od Irizar a Solaris za celkem 81 milionů eur, které jsou částečně financovány z fondů Next Generation (celkem získá 41,2 milionu na pořízení 206 elektrobusů do roku 2023). Díky tomuto bude provozovat do konce tohoto roku 190 a do konce roku 2023 celkem 329 elektrických autobusů. Do konce letošního roku bude flotila EMT bez naftového pohonu, nahradí ho plyn a elektřina. Cílem je do roku 2025 25 % flotily na elektřinu.
EMT ve svém depu Fuencarral realizuje průkopnický projekt automatizace inteligentního nabíjení pomocí inverzního pantografu pro celkem 20 elektrobusů. Akce bude zahrnovat investici ve výši více než čtyř milionů eur a je podpořena až 90% financováním z fondů Evropské unie. Do 12 měsíců bude testovat nabíjení na třech vozidlech a za dalších 6 měsíců bude rozšířeno na zbytek flotily - autobusy Irizar ieBus a BYD K9. Řešení bude standardizováno pro všechny značky vozidel, EMT je předpokládá nasadit i do dalších vozoven.
Automatizovaný systém bude zajišťovat nabíjení bez zásahu obsluhy nebo čekání řidiče na začátku nebo na konci pracovního dne a nabití každého vozu v nejkratším možném čase, aniž by byla ohrožena výdrž baterií. Zároveň bude optimalizovat náklady spojené s provozem a odběrem energie ze sítě. Všechny nabíjecí stanice budou totožné, s výkonem až 180 kW.
Autobusy EMT přepravily během července více než 25 milionů cestujících, jde o 84,5 % poptávky ze stejného měsíce roku 2019. Po dubnu 2021 se jedná o druhý nejlepší měsíc od začátku pandemie. Nejvíce lidí se vrátilo na víkendové a noční linky.
Tyto linky obsluhují elektrické autobusy Irizar, BYD a minibusy Rampini. Loni v květnu EMT objednala dosud největší množství elektrobusů, 150 vozidel od Irizar a Solaris za celkem 81 milionů eur, které jsou částečně financovány z fondů Next Generation (celkem získá 41,2 milionu na pořízení 206 elektrobusů do roku 2023). Díky tomuto bude provozovat do konce tohoto roku 190 a do konce roku 2023 celkem 329 elektrických autobusů. Do konce letošního roku bude flotila EMT bez naftového pohonu, nahradí ho plyn a elektřina. Cílem je do roku 2025 25 % flotily na elektřinu.
EMT ve svém depu Fuencarral realizuje průkopnický projekt automatizace inteligentního nabíjení pomocí inverzního pantografu pro celkem 20 elektrobusů. Akce bude zahrnovat investici ve výši více než čtyř milionů eur a je podpořena až 90% financováním z fondů Evropské unie. Do 12 měsíců bude testovat nabíjení na třech vozidlech a za dalších 6 měsíců bude rozšířeno na zbytek flotily - autobusy Irizar ieBus a BYD K9. Řešení bude standardizováno pro všechny značky vozidel, EMT je předpokládá nasadit i do dalších vozoven.
Automatizovaný systém bude zajišťovat nabíjení bez zásahu obsluhy nebo čekání řidiče na začátku nebo na konci pracovního dne a nabití každého vozu v nejkratším možném čase, aniž by byla ohrožena výdrž baterií. Zároveň bude optimalizovat náklady spojené s provozem a odběrem energie ze sítě. Všechny nabíjecí stanice budou totožné, s výkonem až 180 kW.
Autobusy EMT přepravily během července více než 25 milionů cestujících, jde o 84,5 % poptávky ze stejného měsíce roku 2019. Po dubnu 2021 se jedná o druhý nejlepší měsíc od začátku pandemie. Nejvíce lidí se vrátilo na víkendové a noční linky.
Automatizované nabíjení prostřednictvím inverzního pantografu pro 20 elektrobusů od ABB je z 90 % financováno ze zdrojů EU. Foto EMT