KAR group a SOR Libchavy naváží na své nedávné dodávky autobusů Rošero a SOR ICNG 10,5 na CNG pro meziměstské linky v Karlovarském kraji. Tentokrát půjde o hybridní a dieselové autobusy a s větší kapacitou.
KAR group a SOR Libchavy naváží na své nedávné dodávky autobusů Rošero a SOR ICNG 10,5 na CNG pro meziměstské linky v Karlovarském kraji. Tentokrát půjde o hybridní a dieselové autobusy a s větší kapacitou.
Nové autobusy Rošero pro 30 cestujících a SOR ICNG pro 70 cestujících, kterých Karlovarský kraj pořídil celkem 170, nestačí hlavně ve špičkách pobírat cestující. Kraj se proto prostřednictvím Dopravního podniku Karlovy Vary rozhodl koupit dvacet velkokapacitních vozů. Z důvodů již omezené kapacity infrastruktury CNG a pokračování v nízkoemisní dopravě se rozhodl částečně pro hybridní technologii.
Výběrové řízení na celkem dvacet autobusů bylo rozděleno na tři části, přičemž účastník mohl podat nabídku jen do jedné, dvou nebo všech tří částí.
V části I na šest linkových, nízkopodlažních, třínápravových autobusů s hybridním pohonem (motorová nafta-elektrická energie), max. délka 14,5 m byla jako nejvýhodnější vyhodnocena nabídka dodavatele KAR group s cenou bez DPH 46 500 000 Kč (7 750 000 Kč za jeden vůz), a lhůtou pro dodání 150 dnů. Nabídka byla v hodnocení jediná, (po vyloučení CZ COREX, která nebyla hodnocena v žádné části z důvodu nepředložení požadované listiny Bankovní záruky ani po výzvě zadavatele).
V části II na sedm kusů linkových, nízkopodlažních, dvounápravových autobusů s pohonem na motorovou naftu, max. délka 12,5 m byla vyhodnocena jako nejvýhodnější nabídka SOR Libchavy s cenou bez DPH 44 100 000 Kč (6 300 000 Kč za vůz) a dodací lhůtou 120 dnů. Na druhém místě je KAR group s cenou 45 150 000 a 150 dny pro dodání. Nabídka CZ COREX nebyla hodnocena z důvodu vyloučení.
Části III dodání sedmi linkových, nízkopodlažních, dvounápravových autobusů s hybridním pohonem (motorová nafta-elektrická energie), max. délka 12,5 m se zúčastnily KAR group, jehož nabídka byla s cenou bez DPH 47 600 000 Kč (6 800 000 Kč za vůz) a lhůtou pro dodání 150 dnů vyhodnocena jako nejvýhodnější, a CZ COREX, která byla z účasti vyloučena (viz výše).
Dopravní podnik Karlovy Vary se na základě doporučení z hodnocení nabídek rozhodl uzavřít smlouvy s KAR group na autobusy s hybridním pohonem a SOR Libchavy na standardní dieselové autobusy.
"Novými autobusy chceme posílit spoje ve špičkách, které jsou právě v těchto částech dne velmi kapacitně náročné a převyšují kapacitu středních a midi busů. V pracovních dnech se jedná o výpravu cca 90 spojů denně. Je pro nás velmi důležité mít autobusy k dispozici co nejdříve," uvedl v dubnu 2024 Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary.