V neděli 1. prosince 2024 vyjely poprvé z Mníšku pod Brdy autobusy pod hlavičkou společnosti ČSAD Benešov. Nová autobusová flotila zahrnuje celkem 28 nových autobusů Mercedes-Benz Citaro GÜ nebo SETRA LE Business. Přímo v Mníšku pod Brdy vzniklo také zázemí pro dispečery a parkoviště pro vozidla. Vozidla budou zajišťovat dopravu na kmenové lince Praha, Smíchovské Nádraží – Dobříš. Dále spojení Prahy s dalšími obcemi v rámci mikroregionu Mníšecko a linky mezi obcemi v tomto regionu. O víkendech budou autobusy jezdit také na trase ze Smíchovského nádraží přes Měchenice, Davle, Štěchovice a Hradištko. ČSAD Benešov střídá v Mníšku pod Brdy dopravce Martin Uher, se kterým bude spolupracovat v rámci subdodávky v podobě tří oběhů denně.
V neděli 1. prosince 2024 vyjely poprvé z Mníšku pod Brdy autobusy pod hlavičkou společnosti ČSAD Benešov. Nová autobusová flotila zahrnuje celkem 28 nových autobusů Mercedes-Benz Citaro GÜ nebo SETRA LE Business. Přímo v Mníšku pod Brdy vzniklo také zázemí pro dispečery a parkoviště pro vozidla. Vozidla budou zajišťovat dopravu na kmenové lince Praha, Smíchovské Nádraží – Dobříš. Dále spojení Prahy s dalšími obcemi v rámci mikroregionu Mníšecko a linky mezi obcemi v tomto regionu. O víkendech budou autobusy jezdit také na trase ze Smíchovského nádraží přes Měchenice, Davle, Štěchovice a Hradištko. ČSAD Benešov střídá v Mníšku pod Brdy dopravce Martin Uher, se kterým bude spolupracovat v rámci subdodávky v podobě tří oběhů denně.
Dceřiná společnost z koncernu ICOM transport, ČSAD Benešov, bude v dané lokalitě zajišťovat dopravní obslužnost minimálně po dobu deseti let. Celková investice vyšla společnost na 170 milionů Kč.
Na Mníšecku budou jezdit dva typy autobusů. Jedním je kloubový autobus Mercedes-Benz Citaro GÜ, kterých bude na silnicích celkem dvanáct. Dalších šestnáct autobusů bude SETRA LE Busines, přičemž 3 z nich jsou nový typ 515 a dalších 13 je typ 415.
Velkokapacitní autobus Mercedes-Benz Citaro GÜ je vybaven vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 10 677 cm3 o výkonu 290 kW. Pohodlné řazení zajišťuje automatická převodovka ZF EcoLife 2 s šesti rychlostními stupni. Brzdy obstarává elektronický brzdový systém s kotoučovými brzdami, nechybí retardér a motorová brzda.
Délka kloubového autobusu je 18 metrů a pojme 48 sedících cestujících, 72 míst je poté na stání. Pro řidiče je pak vůz vybaven vyhřívanou sedačkou, zastávkovou brzdou, integrálními zrcátky a nechybí ani paket asistentů dle předpisů GSR.
Z mimořádné výbavy má autobus stabilizátory na všech nápravách a zvýšení podvozku o 70 mm. Dále je autobus vybaven LED mlhovkami s funkcí corneringu, světla se tak natáčí ve směru otočení volantu. Autobus má tempomat, couvací kameru a samozřejmostí je bezbariérová rampa. Vozy jsou vybaveny dle standardů Pražské integrované dopravy. Zajímavostí je, že všechny kloubové autobusy jsou vybaveny sčítacími rámy.
Dalším typem autobusu v Mníšku pod Brdy je Setra S 515 LE se vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 7 700 m3 o výkonu 260 kW. Autobus je vybaven 6stupňovou automatickou převodovkou ZF EcoLife 2 a elektronickým brzdovým systémem s kotoučovým brzdami. Autobus s délkou 12 m nabízí pro cestující 45 míst k sezení a 44 míst ke stání. V sériové výbavě autobus nabízí všechna světla v LED s corneringem, světelný a dešťový senzor a paket asistentů dle předpisů GSR. Z mimořádné výbavy komfort pro cestující zajišťuje celovozová klimatizace Evo Cool Basic. Pro řidiče přináší komfort také v podobě klimatizované kabiny včetně sedadla, dále pak má autobus funkci automatického uvolnění parkovací brzdy nebo podporu rozjezdu do kopce. Autobus je vybaven 360° kamerou nebo přídavným osvětlením řidiče.
ČSAD Benešov provozuje také linky městské hromadné dopravy ve Vlašimi, Benešově a Říčanech.