Iveco vyrobilo v Annonay už 500 Crealisů

Na Evropském týdnu mobility v Paříži předalo IVECO BUS klíče od pětistého autobusu Crealis vyrobeného v závodě ve francouzském Annonay.
Na Evropském týdnu mobility v Paříži předalo IVECO BUS klíče od pětistého autobusu Crealis vyrobeného v závodě ve francouzském Annonay.
Evropský týden mobility proběhl od 12. do 14. června v Paříži na výstavišti Porte de Versailles. IVECO BUS předalo zástupcům dopravní sítě TADAO oficiálně klíče od jednoho ze svých 41 hybridních 18-ti metrových autobusů určených pro systém Bus Rapid Transit. Jde o 500. vůz Crealis vyrobený v závodě Annonay ve francouzském departementu Ardèche.

Sylvain Blaise, viceprezident společnosti IVECO, odpovědný za značku IVECO BUS, oficiálně předal zástupcům dopravní sítě TADAO na výstavě Evropského týdne mobility klíče od 500. autobusu Crealis. Tyto vozy budou nasazeny do provozu mezi největšími městy dřívější francouzské těžební oblasti (Lens, Liévin, Béthune, Hénin-Beaumont, Carvin a Bruay-La-Buissiere). Jejich využití podstatně zlepší veřejnou dopravu v regionu s vysokou úrovní služeb a silným zapojením veřejnosti.

Všech 41 hybridních 18-ti metrových autobusů pro dopravní síť TADAO pojme velký počet cestujících (až 157) a má ultramoderní a světlý interiér díky velkým oknům a LED osvětlení. Autobus s harmonikovým měchem nese oblíbené symboly zdejšího obyvatelstva, které jsou na tomto typu vozu znázorněny poprvé. Začlenění 41 vozů Crealis pro systém Bus Rapid Transit je dalším krokem v rozvoji této dopravní sítě, její image a vizuální identity.

Nová vozidla přispějí k zlepšení kvality ovzduší. Volba hybridní technologie Artois-Gohelle SMT pro dopravní síť TADAO je dalším krokem směrem k elektromobilitě. Hybridní verze Crealis byla projektována za účelem maximálního snížení znečišťujících emisí a spotřeby paliva s cílem zajistit čistší mobilitu. Vůz je vybaven elektromotorem v kombinaci s motorem splňujícím normu Euro VI a sadou lithium-iontových akumulátorů nejnovější generace. Řídicí systém pohonné soustavy optimalizuje spotřebu paliva a úroveň emisí a ukládá kinetickou energii vznikající při brzdění.

Systém "Start & Go" umožňuje vozu dojezd i rozjezd v plně elektrickém režimu, což znamená nulové emise na autobusových zastávkách a u semaforů. Spotřeba paliva je snížena o 30 % a emise CO2 lze v porovnání s dieselovými autobusy zredukovat až o 30% ; což se rovná 35 tunám CO2 – tedy hmotnosti dvou prázdných autobusů –, o něž je do ovzduší každoročně vypouštěno méně emisí. Jde o významný příspěvek z hlediska ekonomické a ekologické trvalé udržitelnosti.

Motor  Tector 7 o výkonu 320 HP, kompatibilní s biodieselovým palivem HVO, umožňuje vyšší výkon, přičemž snižuje uhlíkové emise až o 90 % v porovnání s tradičním dieselovým motorem.

Zdroj: IVECO