IVECO BUS oznámila významné investice v Annonay

Kromě závodu Heuliez Bus ve francouzském Rorthais bude Iveco Bus vyrábět elektrické autobusy GX Elec a E-Way také v Annonay. Z linek budou sjíždět i modely s vodíkovými palivovými články E-Way H2.

Reklama

Kromě závodu Heuliez Bus ve francouzském Rorthais bude Iveco Bus vyrábět elektrické autobusy GX Elec a E-Way také v Annonay. Z linek budou sjíždět i modely s vodíkovými palivovými články E-Way H2.

Během kulatého stolu na téma "Evropská průmyslová strategie: Je mobilita příležitostí k reindustrializaci Evropy?" se konal minulý týden na výstavě EuMo Expo ve Štrasburku, Domenico Nucera, prezident IVECO BUS a prezident divize autobusů a autokarů Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), zdůraznili hlavní výzvy, které musí řešit všechny zainteresované strany v odvětví autobusů a autokarů s cílem podpořit urychlení přechodu na vozidla s nulovými emisemi a splnit ambiciózní evropské předpisy. Do roku 2030 bude muset mít 90 % nových městských autobusů nulové emise, což je výzva vyžadující značné průmyslové investice výrobců, kteří chtějí udržet konkurenceschopnou evropskou výrobu vozidel s nulovými emisemi.

Proto se letos IVECO BUS rozhodla elektrifikovat svůj francouzský závod v Annonay a začlenit do svých montážních linek výrobu elektrických modelů HEULIEZ GX ELEC a IVECO E-WAY, kterou dosud zajišťoval pouze závod v Rorthais ve Francii. Výroba bude zahrnovat také nové modely na vodík E-WAY-H2.

Kromě toho bylo představeno zařízení na montáž elektrických baterií nejnovější generace. IVECO BUS tak může řídit celý svůj hodnotový řetězec a poskytovat svým francouzským a evropským zákazníkům co nejlepší služby. Výrobce bude mít lepší pozici než kdy předtím, aby se vyrovnal s výzvami nutného energetického přechodu.

Udržení konkurenceschopné výroby v Evropě je výzvou, ale také příležitostí k reindustrializaci,“ řekl Domenico Nucera. "Přistupujeme k výzvě energetické transformace masivními investicemi do našich výrobních závodů ve Francii, stejně jako v Itálii a České republice."

Výrobce už v březnu oznámil průběžný investiční plán ve výši 600 milionů eur pro nadcházející léta. Většina bude věnována vývoji nové platformy vozidel s nulovými emisemi pro městské a meziměstské segmenty pro Evropu, s využitím stávajících závodů a výzkumného a vývojového centra ve Francii.

I když je úsilí výrobců zásadní, úspěch této průmyslové revoluce bude vyžadovat mobilizaci všech zúčastněných stran. Pro tuto transformaci bude klíčová finanční podpora ze strany států a Evropské unie spolu s posílenou spoluprací s provozovateli veřejné dopravy.

Pokud budeme všichni jako zúčastněné strany efektivně spolupracovat, můžeme úspěšně čelit těmto výzvám a maximálně využít příležitosti pro reindustrializaci Evropy,“ uzavřel Domenico Nucera.

 


IVECO BUS oznámila významné investice v Annonay
Domenico Nucera, prezident IVECO BUS a prezident divize autobusů během kulatého stolu na téma "Evropská průmyslová strategie: Je mobilita příležitostí k reindustrializaci Evropy?", který se konal v rámci EuMo Expo ve Štrasburku. Foto Iveco Bus