HelsingborgsExpressen v jižním Švédsku s ebusy VDL

Projekt BRT byl realizován ve spolupráci s regionální institucí Skånetrafiken, Arriva Sweden a VDL Bus & Coach, který kromě 13 ebusů dodal nabíjecí infrastrukturu.
Projekt BRT byl realizován ve spolupráci s regionální institucí Skånetrafiken, Arriva Sweden a VDL Bus & Coach, který kromě 13 ebusů dodal nabíjecí infrastrukturu.
Od 16. června funguje v novém HelsingborgsExpressen v jižním Švédsku 13 autobusů VDL Citea SLFA-181 Electric, jde o první elektrické autobusy ve městě Helsingborg. VDL Bus & Coach dodal tyto elektrické kloubové Citey společnosti Arriva Sweden, která je provozovatelem této nové Bus Rapid Transit trasy. Jako dodavatel na klíč je VDL Bus & Coach zodpovědný za dodávku a implementaci nabíjecí infrastruktury.

Nová expresní linka poskytuje cestujícím atraktivnější veřejnou dopravu, protože budou moci cestovat rychleji a pohodlněji. Fredrik Dahlborg, ředitel VDL Bus & Coach Sweden, říká: „Jako evropský lídr na trhu v oblasti e-mobility jsme rádi, že můžeme přidat Helsingborg do dlouhého seznamu měst, kde jsme poskytli naše řešení na klíč.“

VDL Bus & Coach dosáhl touto objednávkou milníku čtyř projektů e-mobility ve Švédsku. První VDL Citea Electric byla dodána provozovateli Byberg & Nordin pro město Härnösand v únoru 2015. Od prosince 2018 jezdí v Karlstadu 4 elektrické kloubové Citey. Nejnovější projekt e-mobility s 25 autobusy SLFA-181 Electric byl spuštěn v Umeå 17. června. Největší město v severním Švédsku vlastní největší flotilu elektrických autobusů v zemi. Aby se VDL Bus & Coach mohl plně zaměřit na e-mobilitu, investoval do rozšíření své švédské národní prodejní a servisní organizace, která je od 1. ledna 2018 100% dceřinou společností VDL Bus & Coach bv.

Jako dodavatel na klíč VDL Bus & Coach v Helsingborgu testoval před zahájením provozu kompletní systém, vozidla, nabíjení a implementační harmonogram. Během této zkušební fáze byl optimalizován výkon systému tak, aby od začátku probíhal provoz hladce, jak během extrémního chladného počasí i špiček.

Všech 13 vozidel VDL Citea SLFA-181 Electric v provedení pro BRT je vybaveno bateriemi s výkonem 169 kWh. Optimální provozní rozsah zajišťuje rychlé dobíjení v koncových zastávkách prostřednictvím pantografů na střeše, v noci jsou plně nabita v depu. Ebusy jsou vybaveny velmi atraktivním, moderním interiérovým designem a prostorem "kavárny" pro stojící cestující. Jeden z e-busů byl k vidění na summitu UITP ve Stockholmu.

Skånetrafiken organizuje veřejnou dopravu v provincii Skåne v jižním Švédsku. Každý den cestuje v tomto systému autobusem nebo vlakem přes 300 000 lidí jedním nebo více z 14 000 denních spojů a ročně se uskuteční více než 167 milionů cest.

Nizozemský výrobce VDL Bus & Coach již dokončil v západní Evropě více než 50 projektů e-mobility. Kromě Švédska fungují v současné době jeho elektrické autobusy v různých městech v Nizozemsku, Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Francii a Norsku. V mnoha z nich je také zodpovědný za implementaci infrastruktury, projektové řízení a opravy a údržbu celého systému.

VDL