V roce 2020 přepravily zelené autobusy a vlaky přibližně 30 milionů cestujících, téměř o polovinu méně než rok předchozí. Pandemie covid také ovlivnila cestovatelské sezóny.
V roce 2020 přepravily zelené autobusy a vlaky přibližně 30 milionů cestujících, téměř o polovinu méně než rok předchozí. Pandemie covid také ovlivnila cestovatelské sezóny.
Rok 2020 přinesl největšímu evropskému poskytovateli dálkové přepravy společnosti FlixBus mnoho výzev a změn. S příchodem první vlny pandemie COVID-19 na jaře FlixBus pozastavil provoz téměř celé dopravní sítě včetně vnitrostátních spojů v České republice. Základní dopravní obslužnost se podařila obnovit v návaznosti na rostoucí poptávku na začátku května, více mezinárodních spojů přibylo na konci května a v červnu loňského roku. Obnovit bezpečný provoz bylo možné zejména díky zavedení nových hygienických standardů v přepravě. Kromě povinných ochranných roušek pro cestující, kterých bylo rozdáno více než 230 tisíc, a bezkontaktního odbavení to zahrnuje i pravidelnou dezinfekci zelených autobusů a vlaků – v roce 2020 bylo pro tento účel spotřebováno více než 162 tisíc litrů dezinfekčních prostředků.
Počty přepravených cestujících a aktuální data o cestování ukazují na nižší sezónní vlivy než tomu bylo v minulosti. FlixBus proto nabídku neustále přizpůsobuje dynamicky se měnící situaci i poptávce.
Data o cestování: oslabení sezónních vlivů
Pandemie představuje bezprecedentní výzvu pro celé odvětví dálkové dopravy i cestovní ruch. Turismus obecně zaznamenal dramatický pokles. V roce 2020 cestovalo autobusy FlixBus a vlaky FlixTrain přibližně 30 milionů cestujících – téměř o 50 procent méně než v roce 2019.
Až dosud bylo toto odvětví schopno předvídat sezónní vlivy a podle toho plánovat. Vyhodnocení vlastních údajů o cestování společnosti FlixMobility však v současné době ukazuje, že sezónní vlivy byly pandemií výrazně oslabeny. Místo toho se ukázala řada menších cestovatelských vln, které byly rovnoměrněji rozloženy. Vlny lze přičíst různým fázím pandemie s rozdílnými stupni bezpečnostních opatření a měnícím se rizikovým oblastem, které měly na cestovní preference významný vliv.
„Jako mladá technologická společnost podnikající v oblasti cestovního ruchu máme na rozdíl od tradičních poskytovatelů dopravy možnost rychle a pružně reagovat na měnící se poptávku a fungovat úsporně také s ohledem na naše dopravní partnery,“ říká André Schwämmlein, generální ředitel a zakladatel společnosti FlixMobility.
Síť dostupných spojů je tak do značné míry přizpůsobena samotné poptávce cestujících. Dlouhodobě vytížené spoje jsou posilovány, aby se obsazenost rovnoměrněji rozprostřela.
FlixBus
Počty přepravených cestujících a aktuální data o cestování ukazují na nižší sezónní vlivy než tomu bylo v minulosti. FlixBus proto nabídku neustále přizpůsobuje dynamicky se měnící situaci i poptávce.
Data o cestování: oslabení sezónních vlivů
Pandemie představuje bezprecedentní výzvu pro celé odvětví dálkové dopravy i cestovní ruch. Turismus obecně zaznamenal dramatický pokles. V roce 2020 cestovalo autobusy FlixBus a vlaky FlixTrain přibližně 30 milionů cestujících – téměř o 50 procent méně než v roce 2019.
Až dosud bylo toto odvětví schopno předvídat sezónní vlivy a podle toho plánovat. Vyhodnocení vlastních údajů o cestování společnosti FlixMobility však v současné době ukazuje, že sezónní vlivy byly pandemií výrazně oslabeny. Místo toho se ukázala řada menších cestovatelských vln, které byly rovnoměrněji rozloženy. Vlny lze přičíst různým fázím pandemie s rozdílnými stupni bezpečnostních opatření a měnícím se rizikovým oblastem, které měly na cestovní preference významný vliv.
„Jako mladá technologická společnost podnikající v oblasti cestovního ruchu máme na rozdíl od tradičních poskytovatelů dopravy možnost rychle a pružně reagovat na měnící se poptávku a fungovat úsporně také s ohledem na naše dopravní partnery,“ říká André Schwämmlein, generální ředitel a zakladatel společnosti FlixMobility.
Síť dostupných spojů je tak do značné míry přizpůsobena samotné poptávce cestujících. Dlouhodobě vytížené spoje jsou posilovány, aby se obsazenost rovnoměrněji rozprostřela.
FlixBus

Kyjev nakupuje 85 městských autobusů od Anadolu Isuzu
Zrušení zakázky na 25 trolejbusů pro DSZO potvrdil soud:…
EK plánuje aktualizovat balíček DPH v cestovním ruchu


