Evropská komise požaduje stažení někola modelů Citaro
Evropská komise požaduje prostřednictvím evropského systému včasného varování stažení modelů Citaro od konečných uživatelů. Ilustrační foto Daimler Buses

Prostřednictím "systému včasného varování EU" Evropská komise požaduje stažení autobusů Mercedes-Benz Citaro vyrobených mezi březnem 2018 a červencem 2021 a mezi dubnem 2021 a červnem 2023. Důvodem jsou možné závady, které cestující vystavují nebezpečí úrazu. Jedná se o dveře a úchyty monitoru.

 

Prostřednictím "systému včasného varování EU" Evropská komise požaduje stažení autobusů Mercedes-Benz Citaro vyrobených mezi březnem 2018 a červencem 2021 a mezi dubnem 2021 a červnem 2023. Důvodem jsou možné závady, které cestující vystavují nebezpečí úrazu. Jedná se o dveře a úchyty monitoru.

 

V  dokumentu č. A12/01765/23 zveřejněném 4. srpna EK požaduje stažení modelů Citaro, Citaro Ü, Citaro K, Citaro LE, Citaro LE Ü, Citaro LE MÜ, Citaro G a Citaro GÜ s datem výroby od 28. dubna 2021 – 8. června 2023. Rizikem jsou elektrohydraulické dveře, které se mohou během jízdy nezávisle otevřít a zavřít - až o 30 procent - kvůli použití "nesprávných šroubů" v mechanismu pohonu dveří. To by mohlo vést k riziku zranění cestujících. Autobus proto není v souladu s nařízením o schvalování motorových vozidel a dozoru nad trhem s nimu a přijatým opatření je stažení od konečných uživatelů.

V druhém dokumentu ze dne 2. srpna č. A12/01779/23 požaduje EK stažení Citaro, Citaro K, Citaro LE Ü, Citaro G a eCitaro vyrobených mezi 9. březnem 2018 a 1. červencem 2021. Důvodem je závada na držáku monitoru v blízkosti středových dveří, který může v důsledků vibrací spadnout a zranit cestující.

Autobusy specifikované v evropském systému včasného varování o nebezpečných nepotravinářských výrobcích nejsou v souladu s nařízením o schvalování motorových vozidel a dozoru nad trhem s nimi. Přijatým opatření EK je stažení od konečných uživatelů.

Na popud EK svolávají evropské automobilky ke kontrole a případně opravám závad miliony vozů. Nařízené stažení produktu neznamená, že se závada týká všech vozidel určitého modelu, ale že bylo zjištěno riziko, že může existovat pro uživatele nebezpečná závada. Ve většině případů postačuje kontrola vozidel.