Na bílou plochu budou doplněna čísla linek © (pan)
společnost APEX ve spolupráci s ROPID. Záběry a informace z uvedení do zkušebního provozu 6.10.2010. Technické údaje.
společnost APEX ve spolupráci s ROPID. Záběry a informace z uvedení do zkušebního provozu 6.10.2010. Technické údaje.
Doplňujeme informacemi (pan):
Zajímavým parametrem vysoce svítivého LCD displeje je svítivost 1000 cd/m2 a kontrast 1000:1. Obrazovka je kryta speciálním třívrstvým bezpečnostním sklem. Označník je vybaven i hlasovým modulem - výstupem, a to pro potřeby nevidomých, což bylo zástupcem ROPID předvedeno v praxi. Po spuštění čte příjemný ženský hlas řádek po řádku tj. to, co je na displeji, pokud to nevidomý opět přes svoji "krabičku" nevypne. V označníku je umístěn reproduktor.
Přijímač signálu GPS je "schován" za piktogramem autobusu (včetně všech vodičů, antény atd.) Na označník budou brzy doplněna čísla autobusových linek, pro které je označník určen. Na zastávku zajíždějí linky příměstské PID 335, 337, 339, 444, 461 dopravce Veolia Transport Praha. Zastávka je obousměrná, proto označník v elektronické i papírové podobě informuje o odjezdu linek z Prahy, ale i do Prahy a je tak jen jeden. Pro linky 335, 444 a 461 je to zároveň nástupní a výstupní konečná zastávka.
Označník je připojen kabelem k síti 230V/50Hz, připojení k internetu je bezdrátově (WiFi ). Data i řídící software panelu lze měnit z libovolného místa s připojením na Internet (se znalostí IP adresy panelu). Nastavování textu pohyblivého řádku (popř. dalších textů podle skutečné softwareové konfigurace nebo grafického obrazce) se provádí pomocí HTTP klienta (PC s internetovým prohlížečem). Jízdní řády se v tomto případě aktualizují automaticky s využitím serveru CHAPS. Ze sítě Internet je také pravidelně synchronizován reálný čas panelu.
Je- li dopravce vybaven systémem sledování skutečné polohy jednotlivých vozů (např. systém RIKOS ), může panel zobrazovat reálné odchylky (zpoždění) od pravidelného jízdního řádu.
Z TI APEX
Zajímavým parametrem vysoce svítivého LCD displeje je svítivost 1000 cd/m2 a kontrast 1000:1. Obrazovka je kryta speciálním třívrstvým bezpečnostním sklem. Označník je vybaven i hlasovým modulem - výstupem, a to pro potřeby nevidomých, což bylo zástupcem ROPID předvedeno v praxi. Po spuštění čte příjemný ženský hlas řádek po řádku tj. to, co je na displeji, pokud to nevidomý opět přes svoji "krabičku" nevypne. V označníku je umístěn reproduktor.
Přijímač signálu GPS je "schován" za piktogramem autobusu (včetně všech vodičů, antény atd.) Na označník budou brzy doplněna čísla autobusových linek, pro které je označník určen. Na zastávku zajíždějí linky příměstské PID 335, 337, 339, 444, 461 dopravce Veolia Transport Praha. Zastávka je obousměrná, proto označník v elektronické i papírové podobě informuje o odjezdu linek z Prahy, ale i do Prahy a je tak jen jeden. Pro linky 335, 444 a 461 je to zároveň nástupní a výstupní konečná zastávka.
Další podrobnosti k označníku
Jako zobrazovací prvek označníku je použit vysoce svítivý LCD displej o velikosti úhlopříčky 19“ s 11 řádky informací o odjezdech. Barvou písma a nebo podkladu lze odlišit různé typy spojů. Počet zobrazovaných řádků souvisí s velikostí zobrazovaného písma a lze jej dálkově měnit. V případě potřeby zobrazit větší počet odjezdů je možno zmenšit fonty a zvětšit počet řádků. Na horním řádku je zobrazován přesný čas. Na dolním okraj idispleje lze formou rolujícího nebo běžícího textu zobrazit aktuální zprávy.Označník je připojen kabelem k síti 230V/50Hz, připojení k internetu je bezdrátově (WiFi ). Data i řídící software panelu lze měnit z libovolného místa s připojením na Internet (se znalostí IP adresy panelu). Nastavování textu pohyblivého řádku (popř. dalších textů podle skutečné softwareové konfigurace nebo grafického obrazce) se provádí pomocí HTTP klienta (PC s internetovým prohlížečem). Jízdní řády se v tomto případě aktualizují automaticky s využitím serveru CHAPS. Ze sítě Internet je také pravidelně synchronizován reálný čas panelu.
Je- li dopravce vybaven systémem sledování skutečné polohy jednotlivých vozů (např. systém RIKOS ), může panel zobrazovat reálné odchylky (zpoždění) od pravidelného jízdního řádu.
Z TI APEX
© (pan)
Spodní řádek může být ovládán uživatelem - dopravcem, organizátorem dopravy nebo MÚ © (pan)
© (pan)
Reproduktor pro hlasový výstup pro nevidomé © (pan)
Na zastávku zajíždějí linky příměstské PID 335, 337, 339, 444, 461 dopravce Veolia Transport Praha © (pan)