Od 1. září 2025 získala výhradní správu reklamních ploch na vozidlech MHD v Děčíně společnost MOBILBOARD. Po Plzni, Kroměříži a Kolíně rozšiřuje Děčín síť MHD měst, kde komplexně zastřešuje reklamní služby. V Děčíně nastupuje digitální reklama, papírové letáky ve vozidlech nahradí LCD panely.
Od 1. září 2025 získala výhradní správu reklamních ploch na vozidlech MHD v Děčíně společnost MOBILBOARD. Po Plzni, Kroměříži a Kolíně rozšiřuje Děčín síť MHD měst, kde komplexně zastřešuje reklamní služby. V Děčíně nastupuje digitální reklama, papírové letáky ve vozidlech nahradí LCD panely.
Na základě uzavřené smlouvy s Dopravním podnikem města Děčín bude MOBILBOARD exkluzivně nabízet reklamní formáty na městských autobusech. V nabídce bude celkem osm různých reklamních formátů z celorepublikového portfolia společnosti.
Děčínský dopravní podnik aktuálně provozuje 56 autobusů značek Mercedes Benz Conecto, MAN Lion’s City a Iveco Dekstra, z nichž 35 ks nyní agentura využije pro reklamní účely. Vozy obsluhují celkem 16 městských linek a pravidelně se na nich střídají různé kampaně.
Rok 2026 přinese dopravci modernizaci flotily. Je plánovaná postupná výměna 21 starších vozů za nové elektrobusy MAN Lions City E. Ty však kvůli dotačním podmínkám nebudou po dobu prvních pěti let využitelné pro komerční reklamu.
Konec papírových letáků, nastupuje digitální reklama
S ohledem na aktuální trendy v oblasti udržitelnosti dochází u MHD reklamy v Děčíně k další významné změně. V reklamní komunikaci se ruší distribuce papírových letáků do přihrádek autobusů. Ty nově nahradily LCD obrazovky, které umožňují úspornější, ekologičtější a rychlejší nasazení kampaní.
Digitální síť v Děčíně nyní pokrývá 31 vozidel s LCD monitory, které nabídnou zadavatelům moderní a efektivní formu propagace uvnitř vozů.
Jak podotýká Radmila Pospíšilová, majitelka agentury: „Vážím si odvahy dopravce měnit věci jiným směrem a v souladu s udržitelným trendem. Po dlouhých letech, kdy byly místní zadavatelé reklamy zvyklí dodávat si vytištěné papírové letáčky si nyní budou zvykat na nové formáty. Digitalizace přinese rychlejší a flexibilnější správu kampaní, úsporu nákladů na tisk a celkově vyšší efektivitu reklamního sdělení,“ uzavírá Radmila Pospíšilová.
Výhodou nového partnerství je skutečnost, že Dopravní podnik města Děčín vyšel agentuře MOBILBOARD v rozsahu reklamního využití maximálně vstříc. Dopravce neomezuje žádné formy reklamy.
„Moc si vážím toho, že budeme moci na vozech MHD v Děčín provozovat všechny reklamní formáty bez omezení. A to platí dokonce i pro politické kampaně. V kontextu trendu kultivace reklamního smogu ve městech to považuji za správné rozhodnutí. Výnosy z reklamy zůstanou dopravnímu podniku nikoli majitelům nepovolených statických ploch," oceňuje tento otevřený postoj Radmila Pospíšilová.
Společnost MOBILBOARD je přední hráč v oblasti venkovní reklamy v městské hromadné dopravě. Poskytuje služby v oblasti reklamy zaměřené na autobusy, tramvaje a trolejbusy. S desítkami zastoupených měst v České republice a na Slovensku nabízí zákazníkům komplexní řešení pro lokální i celorepublikové reklamní kampaně. Děčín se nově stává součástí sítě 3,5 tis vozidel veřejné dopravy, které outsourcingem dopravci svěřili MOBILBOARDU.

