na autobusovém nádraží v Litomyšli uveden do provozu v únoru 2007.
na autobusovém nádraží v Litomyšli uveden do provozu v únoru 2007.
V únoru roku 2007 byl na autobusovém nádraží v Litomyšli uveden do provozu Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících. Na velkoplošném panelu z LED diod o 11 řádcích pevných a 1 pohyblivém jsou zobrazovány dopravní informace o autobusových linkách. Jedná se o číslo linky, spoj, cílovou zastávku, čas odjezdu, číslo nástupiště a o případné zpoždění. Tyto informace jsou doplněny o aktuální datum a čas. Pohyblivý řádek je určen pro doplňkové dopravní informace, např. o zavedení nové linky, nových tarifech, objízdné trase, výluce apod. Lze jej využít mimo jiné i pro informování cestujících o mimořádných událostech. Dvoubarevné provedení panelu umožňuje zobrazovat údaje o linkových autobusech červeně a o dálkových žlutě.
Pro nevidomé a slabozraké spoluobčany jsou informace hlášeny v akustické formě prostřednictvím elektronického orientačního a informačního systému TYFLOSET. Hlášení si nevidomí aktivují pomocí osobního rádiového vysílače VPN 01 nebo vysílače VPN 03 zabudovaného ve slepecké holi. Po stisku tlačítka 1 svého osobního vysílače VPN 01 nevidomý aktivuje zvuk gongu a název zastávky. Po stisku tlačítka 2 obdrží z reproduktoru akustickou podobu všech informací, které jsou právě na na velkoplošném panelu zobrazeny.
Při konstrukci systému byly využita poznatky současného stavu informačních technologií. Řídicí počítač zobrazovacího panelu LED komunikuje pomocí rozhraní typu Ethernet s aplikačním počítačem umístěným v dopravní kanceláři ČSAD Ústí nad Orlicí na autobusovém nádraží.
Aplikační počítač s využitím internetovského protokolu zajištuje spojení s Centrálním informačním systémem jízdních řádů ( aplikace IDOS ). Takto je zaručena plně automatická aktualizace jízdních řádů. Obsluha v dopravní kanceláři má možnost editace pohyblivého řádku a tak může poskytovat aktuální dopravní informace. Použitá technologie umožňuje editaci i ze vzdálených počítačů.
Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících poskytuje aktuální dopravních informací, zvyšuje úroveň cestování, dává možnost volby alternativních spojů a poskytuje informace při mimořádných událostech.
Pro nevidomé a slabozraké spoluobčany jsou informace hlášeny v akustické formě prostřednictvím elektronického orientačního a informačního systému TYFLOSET. Hlášení si nevidomí aktivují pomocí osobního rádiového vysílače VPN 01 nebo vysílače VPN 03 zabudovaného ve slepecké holi. Po stisku tlačítka 1 svého osobního vysílače VPN 01 nevidomý aktivuje zvuk gongu a název zastávky. Po stisku tlačítka 2 obdrží z reproduktoru akustickou podobu všech informací, které jsou právě na na velkoplošném panelu zobrazeny.
Při konstrukci systému byly využita poznatky současného stavu informačních technologií. Řídicí počítač zobrazovacího panelu LED komunikuje pomocí rozhraní typu Ethernet s aplikačním počítačem umístěným v dopravní kanceláři ČSAD Ústí nad Orlicí na autobusovém nádraží.
Aplikační počítač s využitím internetovského protokolu zajištuje spojení s Centrálním informačním systémem jízdních řádů ( aplikace IDOS ). Takto je zaručena plně automatická aktualizace jízdních řádů. Obsluha v dopravní kanceláři má možnost editace pohyblivého řádku a tak může poskytovat aktuální dopravní informace. Použitá technologie umožňuje editaci i ze vzdálených počítačů.
Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících poskytuje aktuální dopravních informací, zvyšuje úroveň cestování, dává možnost volby alternativních spojů a poskytuje informace při mimořádných událostech.
Systém vyvinula, vyrobila a do provozu uvedla společnost APEX s r.o, Jesenice u Prahy, která využila zkušenosti z již několik let fungujícího informačního systému na tramvajových zastávkách Malostranská, dvanácti zastávkách nově vybudované tramvajové trati Hlubočepy-Barrandov v Praze a zastávkách Pražské integrované dopravy ve Středočeském kraji.Na BUSportálu mj. vyšlo: Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících firmy APEX na terminálech SEVER 1 a 2 ruzyňského letiště.