Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
Foto BYD

K informacím výrobce a fotografiím z Varšavy přidáváme čerstvé záběry BUSportálu z expozice BYD na UITP 2013 v Ženevě .
K informacím výrobce a fotografiím z Varšavy přidáváme čerstvé záběry BUSportálu z expozice BYD na UITP 2013 v Ženevě .
Elektrobus čínského výrobce BYD (Build Your Dreams) je nasazen do provozu ve Varšavě u MZA až do 18. června. Vůz jezdí na lince 222. Jak uvádí výrobce, BYD elektrobus nabízí klasické atributy elektrovozidla - tichý a bezemisní provoz a nižší náklady na pohon. Nadále je deklarován provoz na 250 km na jedno nabití, baterie jsou dobíjeny také během provozu rekuperací. (Nejen redakce BUSportálu je opravdu zvědavá, kdy konečně nějaký věrohodný test v provozu tuto skutečnost potvrdí). Výrobce uvádí, že váha baterií je rozložena ve vozidle tak, aby se vozidlo snadno ovládalo. Každopádně jsou zejména v přední části skříně s bateriemi v interiéru silně zaznamenatelné. Délka nabití závisí od použité nabíječky. Při testech byly baterie v depu nabity za 5 hodin.

Elektrobusy BYD jsou ve veřejné dopravě v provozu od roku 2011. Provozovány jsou zejména v Číně. V prvním čtvrtletí 2013 získal elektrobus BYD evropské certifikace. Prvním místem, kde jsou použity elektrobusy BYD v provozu, je dle TZ holandské Frísko. Jinak byly elektrobusy BYD testovány v Evropě mj. v Madridu, Barceloně, Budapešti a Salzburgu.
Elektrobus BYD je poháněný bateriemi Iron-Phosphate. Momentálně je v provozu více než 250 BYD dvanáctimetrových elektrobusů s pohonem nábojů kol v zadní nápravě. Odpadá převodovka a diferenciál - ve srovnání s klasickými vozy. Elektrobusy využívají mnoho technologií vyvinutých v BYD. Např. baterie Iron-Phosphate nebo “Fe baterie” obsahují netoxický elektrolyt, neobsahují těžké kovy a použitý materiál je recyklovatelný.

Samotná společnost BYD Co., Ltd je dodavatelem ekologických energetických technologií v IT a autoprůmyslu a nových energetických oborech. Je velkým výrobcem baterií se možností nabíjení a také sdílí trh pro baterie do mobilů ap. Do autoprůmyslu vstoupila společnost v roce 2003, v roce 2008 do společnosti investoval Warren Buffett s tím, že jeho podíl ve společnosti je necelých 10 %. Společnost se věnuje vozidlům s duálním pohonem a čistým elektropohonem. V roce 2012 oznámil BYD and Daimler AG vstup nové značky elektrovozidel Denza. BYD se zaměřuje také na technologie uchovávání energie obecně, solární energetiku a LED technologie.

Z TZ BYD
Snímky elektrobusu BYD z Busworldu 2011 v Belgii
(O tom, zda opravdu jsou BYD elektrobusy v Kodani, nemáme informace)

Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
UITP 2013, Ženeva © BUSportál
Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
© BUSportál
Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
© BUSportál
Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
© BUSportál
Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
© BUSportál
Elektrobus BYD začíná testovací provoz  na hlavní lince ve Varšavě
© BUSportál