Bezemisní E-WAY 9,5 m v červené a bílé barvě Monackého knížectví. Foto Iveco Group
První 100 % elektrické autobusy ve flotile Compagnie des Autobus de Monaco jsou od Iveco Bus. Přivítal je kníže Albert.
První 100 % elektrické autobusy ve flotile Compagnie des Autobus de Monaco jsou od Iveco Bus. Přivítal je kníže Albert.
Deset midibůsu E-WAY přispěje k dekarbonizaci flotily, ke zlepšení ovzduší a snižování hlukové zátěže v Monaku, uvedla Compagnie des Autobus de Monaco (CAM), provozovatel veřejné dopravy. Od 4. dubna je budou využívat cestující na lince 3, kapacita sedadel bude navýšena o 20 % a proti současné frekvenci 20 minut pojedou každých 15 minut. Na podzim bude plně elektrifikována další linka, číslo 5. Poté začne testování i větších elektrických autobusů.
Bezemisní E-WAY 9,5 m v červené a bílé barvě zvenku i v interiéru čalouněním sedadel připomínají státní vlajku. Uspořádání na palubě kombinuje udržitelnost a elegantní design v "rostlinné kůži", ekologičtější alternativě kůže, kterou si provozovatel vybral pro potahy sedadel z důvodu dalšího snížení uhlíkové stopy svých vozidel.
Midibusy jsou pro více než 60 cestujících, včetně 16 sedících. Ke standardní výbavě patří klimatizace, informační obrazovky a USB porty. Kompaktní rozměry E-WAY (pouze 2,33 m na šířku), přinášejí výhody pro obtížně přístupné trasy, podobně jako je tomu v Monaku. CAM se také rozhodla vybavit svá vozidla kamerou místo tradičního vnějšího zpětného zrcátka.
E-WAY 9,5 m byl navržen a vyroben v centru excelence elektromobility IVECO BUS se sídlem v Rorthais ve Francii. Je vybaven 160kW elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi umístěnými na střeše a v zadním prostoru. Nabíjí se v noci v depu.
Compagnie des Autobus de Monaco provozuje síť veřejné dopravy v Monackém knížectví od roku 1939. Autobusy na 6 denních a 2 nočních linkách najedou 1,3 milionu kilometrů a přepraví 7 milionů cestujících ročně. Před příjezdem 10 elektrických E-WAY zajišťovalo provoz 45 autobusů, z toho 22 hybridních. Třetina linek bude do konce roku elektrifikována. Všechny do roku 2025.
Bezemisní E-WAY 9,5 m v červené a bílé barvě zvenku i v interiéru čalouněním sedadel připomínají státní vlajku. Uspořádání na palubě kombinuje udržitelnost a elegantní design v "rostlinné kůži", ekologičtější alternativě kůže, kterou si provozovatel vybral pro potahy sedadel z důvodu dalšího snížení uhlíkové stopy svých vozidel.
Midibusy jsou pro více než 60 cestujících, včetně 16 sedících. Ke standardní výbavě patří klimatizace, informační obrazovky a USB porty. Kompaktní rozměry E-WAY (pouze 2,33 m na šířku), přinášejí výhody pro obtížně přístupné trasy, podobně jako je tomu v Monaku. CAM se také rozhodla vybavit svá vozidla kamerou místo tradičního vnějšího zpětného zrcátka.
E-WAY 9,5 m byl navržen a vyroben v centru excelence elektromobility IVECO BUS se sídlem v Rorthais ve Francii. Je vybaven 160kW elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi umístěnými na střeše a v zadním prostoru. Nabíjí se v noci v depu.
Compagnie des Autobus de Monaco provozuje síť veřejné dopravy v Monackém knížectví od roku 1939. Autobusy na 6 denních a 2 nočních linkách najedou 1,3 milionu kilometrů a přepraví 7 milionů cestujících ročně. Před příjezdem 10 elektrických E-WAY zajišťovalo provoz 45 autobusů, z toho 22 hybridních. Třetina linek bude do konce roku elektrifikována. Všechny do roku 2025.
Slavnostní inaugurace 28. března se zúčastnil Kníže Albert II. (uprostřed) a další vysoce postavení představitelé úřadů Monaka. © Direction de la Communication - Gouvernement Monaco / Michael Alesi
Interiér E-WAY pro Monako. Foto Iveco Group

DPP objednal dalších 14 elektrických autobusů SOR ENS 12
BYD získává zakázku na 73 elektrických autobusů do…
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr


