- » Zprávy
- » Zajímavosti
- » Veletrhy
- » Akce
- » Autobusy
- » Servis
- » Dopravní systémy
- » Veteráni
- » Alternativy
- » Koleje
- » Trucky
Zajímavosti
Oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a Konferenční ligy UEFA bude Flix příští tři sezóny, tedy od roku 2024 do roku 2027. V Česku je fotbal jedním z nejpopulárnějších sportů, podpořit národní tým na nedávné mistrovství Evropy v Německu vyrazilo rekordní množství fanoušků, mnozí také autobusy FlixBus. České týmy hrají Evropskou i konferenční ligu UEFA. V Evropské lize UEFA kopou Slavia Praha a Viktoria Plzeň, Konferenční ligu UEFA hraje tým FK Mladá Boleslav. Cílem Flix je motivovat co nejvíce lidí k udržitelnému a kolektivnímu cestování a zároveň zajistit, aby měl každý možnost navštívit podobné akce díky cenově dostupným autobusovým a vlakovým jízdenkám.
Jako oficiální partner obou soutěží bude Flix i nadále inspirovat fanoušky a všechny, kteří se chtějí stát fanoušky. Prostřednictvím nového partnerství chce Flix zvyšovat povědomí o udržitelném, kolektivním cestování v různých místech Evropy, od reklamy a zviditelnění na stadionu až po propagační akce pro fanoušky, včetně tombol, slev na jízdu na stadion a dalších. Cílem partnerství je spojit lidi - ať už přátele, rodinu nebo fanoušky - s Flixem, který je dopraví do měst, kde se konají soutěže UEFA, a učinit z každé cesty součást zážitku. Celoevropská síť - Flix a UEFA spojují Evropu Partnerství mezi společnostmi Flix a UEFA je založeno na společných hodnotách a vzájemném závazku k udržitelnosti a dostupnosti v celé Evropě. Flix podporuje lepší dostupnost zápasů tím, že nabízí cenově dostupné možnosti mobility prostřednictvím vlaků a autobusů do většiny zúčastněných měst a zároveň snižuje dopad cestování na životní prostředí prostřednictvím hromadné dopravy. V posledních dvou sezónách Flix propojil již více než 130 zúčastněných měst, z nichž mnohá jsou malá města, která nemají přímý přístup k dálkové dopravě. " Jsme hrdí na to, že jsme oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a Konferenční ligy UEFA. Sport spojuje lidi stejně jako Flix. Začali jsme před 11 lety v Německu a nyní jsme přítomni ve 44 zemích světa. Toto partnerství je příkladem naší ambice zpřístupnit udržitelné cestování všem - ať už se jedná o cestu za rodinou a přáteli, nebo o fandění oblíbenému fotbalovému týmu ,“ uvedl André Schwämmlein, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Flix. Guy-Laurent Epstein, marketingový ředitel UEFA, řekl: " Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Flix, která spojuje komunity po celé Evropě prostřednictvím svých autobusů a vlaků a sdílí naši vizi udržitelnější budoucnosti. Ať už fanoušci cestují na napínavý zápas Evropské ligy UEFA nebo Konferenční ligy UEFA, nebo plánují delší pobyt, usnadňujeme jim zažít kouzlo fotbalu na ikonických stadionech v krásných městech Evropy ." Propojení sportu a udržitelného cestování Fotbal a možnosti hromadného cestování spolu úzce souvisejí, protože obojí podporuje smysl pro komunitu a spojuje lidi z různých společenských vrstev, kultur a prostředí. Fotbal je nejpopulárnějším sportem na světě a pravidelně přitahuje na stadiony davy lidí. Druhy hromadné dopravy, jako jsou dálkové autobusy a vlaky, hrají ústřední roli, protože usnadňují přístup na zápasy a umožňují velkým skupinám cestovat společně, čímž podporují pocit společenství, který začíná již cestou na stadion. Hromadná doprava na sportovních akcích pomáhá podporovat udržitelnost: Pokud se fanoušci rozhodnou cestovat hromadně, emise CO2 se ve srovnání s jinými dopravními prostředky výrazně sníží, což má v kontextu velkých fotbalových turnajů pozoruhodný dopad na životní prostředí. Fotbal v Česku je jedním z nejpopulárnějších sportů, podpořit národní tým na nedávné mistrovství Evropy v Německu vyrazilo rekordní množství fanoušků, mnozí také autobusy FlixBus. České týmy hrají Evropskou i konferenční ligu UEFA. V Evropské lize UEFA kopou Slavia Praha a Viktoria Plzeň, Konferenční ligu UEFA hraje tým FK Mladá Boleslav. TZ Flix
Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky zaměřený na obnovu turistických tras a dalších přírodně a turisticky atraktivních míst od svého založení v květnu loňského roku výrazně přispěl k péči o naší krajinu. Za rok a půl svého trvání přivedl dohromady téměř 700 dobrovolníků, kteří během 33 akcí opravili 45 kilometrů turistických tras po celé České republice. Nejvíc pomohli v Beskydech, Krkonoších a Krušných horách. Právě v Krušných horách se můžete ještě letos zapojit a odnést si vánoční stromeček. Projekt podporuje i RegioJet.
„ Máme obrovskou radost z dosažených výsledků a zájmu veřejnosti ,“ uvedl Ladislav Macka, místopředseda Klubu českých turistů. Klub českých turistů (KČT) je jedním z organizátorů. „ Projekt si rychle získal renomé nejen mezi dobrovolníky. Na Klub českých turistů se obracejí spolky, národní parky i soukromí vlastníci s nabídkami na spolupráci a návrhy na brigády .“ „ Po roce a půl můžeme s hrdostí potvrdit, že naši dobrovolníci jsou skuteční srdcaři, kteří věnují svůj čas i pohodlí české přírodě. Další ročník zahájíme už na jaře, a těšíme se na další nové tváře i nadšené stálice ,” doplnil Ladislav Macka. Rekordní ročník na různých místech Česka Letos projekt Stezky z lásky doslova procestoval celou Českou republiku, od Beskyd po Krušné hory. Rok 2024 se nese ve znamení rekordů – od největší dobrovolnické brigády se 120 účastníky v Nelahozevsi, přes nejvýše položenou brigádu na Lysé hoře až po nejnáročnější akci v Krkonoších za nepříznivého počasí plného deště, větru a zimy. Jen do Beskyd letos projekt zamířil čtyřikrát, do Krkonoš třikrát a do Krušných hor dvakrát. Zapojení dobrovolníků z celé republiky Akce probíhají od jara do podzimu téměř každý víkend s krátkou letní přestávkou. Zájemci se mohou registrovat na webu www.stezkyzlasky.cz, kde na začátku sezony najdou přehled nadcházejících akcí a mohou si vybrat podle lokality či zaměření. Dobrovolníci se obvykle scházejí již v pátek večer, přespí na turistických chatách KČT a v sobotu se věnují obnově tras. „ Projekt nabízí účastníkům nejen možnost vrátit české přírodě to, co dává ona nám, ale také prostor pro nová přátelství ,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, další z organizátorů. „ Koncept, kdy se dobrovolníci scházejí už den předem, aby strávili večer společně, má za cíl stmelit lidi. Mnoho lidí se dnes cítí osamělých, a právě projekt Stezky z lásky jim nabízí příležitost to změnit .“ Organizátoři zajišťují účastníkům ubytování, stravu, pití a většinou i pracovní náčiní. Kde to situace umožňuje, tam je doplněn i večerní program v podobě přednášek či debat se značkaři, chataři KČT či dalšími partnery projektu, jako je KRNAP. “ Stezky z lásky za sebou zanechávají nesmazatelnou pozitivní stopu. Nejen tím, že revitalizují poškozené trasy napříč Českem, ale i tím, jak dobrý pocit zanechává ve všech, kdo se jich účastní. Dělá nám radost, kolik lidí se na Stezky vrací opakovaně ,” říká Jana Ptačinská, manažerka komunikace Kofoly, která je jedním ze spoluzakladatelů projektu. Rekordním dobrovolníkem je 34 letý Lukáš Burian z Prahy, který se účastnil již 15 brigád. Další ročník projektu je sice naplánován na příští jaro, ale pro ty, kteří by se chtěli zapojit dříve, se nabízí speciální předvánoční akce. Ta proběhne 30. listopadu v Krušných horách, kde dobrovolníci společnými silami vyčistí pěší trasu o délce přes jeden kilometr. Tento úsek bude na jaře připraven k přeložení červené turistické značky, a také tras E3 a Stezky Českem. Na závěr si navíc každý účastník bude moci jako bonus odnést vánoční stromeček. Zájemci se mohou přihlásit na: www.stezkyzlasky.cz . Podívejte se na některé z akcí .
Společnost IVECO jako partner Scuderia Ferrari a sponzor Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe dodala patnáct nákladních vozidel S-Way a jedno Daily pro přepravu závodních vozů a vybavení týmu Formule 1 na okruhy mistrovství světa. Všechny se speciálním nátěrem v exkluzivním odstínu typickém pro tým Formule 1. Do konce roku se k flotile připojí eDaily, elektrické dvojče ikonického Daily.
Carlotta Mathis, ředitelka marketingu a strategie IVECO, uvedla: „ IVECO a Ferrari udržují silné partnerství již více než dvacet let, postavené na sdílených hodnotách, které inspirují a pohánějí obě značky. Vášeň pro dokonalost a závazek k inovacím pohání vedoucí postavení společnosti obě organizace, spojené ambiciózním odhodláním k udržitelnosti, vedou cestu k mobilitě s nulovými emisemi se svým multienergetickým přístupem, zatímco Ferrari investuje do principu technologické neutrality, protože právě otevřelo svou novou e-budovu, která bude hostit výstavu. výroba a vývoj spalovacích, hybridních a elektrických motorů ." Partnerství mezi IVECO a Ferrari je založeno na jejich společném závazku k udržitelnosti a inovacím. Věrni svému dlouhodobému závazku k udržitelné dopravě, který začal před téměř 20 lety jako průkopnická síla v přijímání a vývoji vozidel na zemní plyn, je IVECO hnacím motorem pokroku směrem k nulovým emisím a zkoumá potenciál všech dnes dostupných technologií a paliv, aby zákazníkům nabídla řadu řešení přizpůsobených jejich požadavkům.
V rámci nového pětiletého plánu vláda podpoří nákup 100 000 elektrických autobusů a nabíjecí infrastruktury. Cílem je zlepšení ovzduší ve městech s více než milionem obyvatel a zmírnění kongescí. Kromě zavedení elektrobusů bude Mise městské mobility zahrnovat výstavbu 5 000 kilometrů pěších a cyklistických komunikací.
Centrální vláda Indie připravila megaplán na snížení znečištění v zemi. Za tímto účelem plánuje spuštění 100 000 elektrických autobusů ve všech městech s více než milionem obyvatel. Takových je podle posledních zpráv více než 65 a brzy se zvýší na 75-80. Rozpočet plánu s názvem Bharat Urban Megabus Mission je 1,75 milionů rupií (přibližně 19,24 miliardy eur). Mise má být zahájena v roce 2025 a dokončena do finančního roku 2029-30. Indie si klade za cíl povzbudit lidi, aby se více spoléhali na veřejnou dopravu než na soukromá vozidla, a zmírnit problémy se znečištěním a dopravními problémy. Vláda chce, aby veřejná doprava do roku 2030 představovala 60 % všech motorových cest a do roku 2036 se toto číslo zvýšilo na 80 %. Nemotorizované cestování (cyklistika a chůze) má do roku 2030 znamenat nejméně 50% . Dalších 80 000 indických rupií (přibližně 8,8 miliardy eur) má jít na financování mezery pro zajištění provozu elektrických autobusů na pět let a 45 000 (přibližně 5,0 miliardy eur) na podporu související infrastruktury, jako jsou autobusové zastávky, terminály a depa. TV9hindi.com, The Economic Times
Na letošním právě probíhajícím mezinárodním veletrhu veřejné dopravy v polských Kielcích byl Solaris oceněn prestižní medailí v kategorii „Autobusy“ za inovativní vodíkový model Urbino 18. Kloubový autobus na vodíkový pohon zaujal porotu svou inovativní technologií s nulovými emisemi, která nabízí působivý dojezd a zvýšenou kapacitu pro cestující. Jen o měsíc dříve byl tento model vyhlášen jako Bus of the Year 2025 .
Solaris Urbino 18 hydrogen spojuje pokročilou technologii palivových článků s nulovými emisemi a tichým chodem elektromotoru a poskytuje působivý dojezd až 600 km na jedno natankování (podle testu eSORT II). Díky modulární architektuře hnacího ústrojí může přepravit až 140 cestujících, bezpečnost a pohodlí zajišťují asistenční systémy řidiče. " Ve společnosti Solaris jsme neustále odhodláni vytvářet ekologicky šetrná a efektivní řešení, která přispívají ke zlepšení kvality života ve městech. Ocenění, jako je toto na veletrhu Transexpo, nejen dokazují, že jsme se s vývojem vozidel s nulovými emisemi, ale také nás inspirují k posunu vpřed v rozvoji udržitelné dopravy ,“ řekl Dariusz Michalak, technologický ředitel Solaris Bus & Coach. Solaris dosud dodal téměř 3 000 autobusů s nulovými emisemi, z tohoto počtu je více než 320 na vodíkový pohon, které jezdí v 31 evropských městech. Téměř polovina (44,5 %) všech vodíkových autobusů registrovaných v kontinentální Evropě v roce 2023 byla vozidla s jezevčíkem. V současné době výrobce pracuje na objednávkách dalších 500 vozidel vybavených tímto typem pohonu. Solaris se navíc řadí na špici z hlediska celkového počtu bezemisních autobusů, tedy elektrických a vodíkových, dodaných od roku 2012. Jen v roce 2023 držel výrobce 15,2% podíl na trhu v segmentu autobusů s nulovými emisemi (elektrické a vodík), zajišťující vedoucí pozici. V rozsáhlém portfoliu společnosti jsou vodíkové autobusy ve 12 i 18metrové verzi a také elektrobusy v pěti různých délkách, přičemž všechny lze flexibilně a optimálně konfigurovat. Nabízí širokou škálu možností baterií, komponentů a nabíjecích systémů, včetně řešení na klíč a komplexních poprodejních služeb. Na Transexpo 2024 Solaris získal také dvě ocenění polského TransInfo.pl „Polski Bus Roku“ za Urbino 12 na vodík a Urbino 10,5 mild hybrid.
Ústecký kraj připravuje příští rok rekonstrukci mostu přes Labe v Roudnici nad Labem. Pro auta se most Ervína Špindlera uzavře, chodce budou převážet speciální elektrické autobusy pro 14 osob.
K uzavírce by mělo dojít v únoru 2025 a ještě v příštím roce by mělo být hotovo. Stavba bude stát téměř 100 milionů korun, 85 % pokryje dotace EU. Kromě samotné rekonstrukce a úpravy veřejného osvětlení má dojít k jeho rozšíření o 25 cm na každé straně a rozšíření chodníků. S uzavírkou jsou spojená dopravní opatření a objížďky. Většina autobusů bude končit ve Vědomicích a most bude možné přejít pěšky. Pro zlepšení komfortu by měly chodce převážet z jedné strany mostu na druhou speciální vozidla. „ Zvažovali jsme, jak vyřešit přepravu dětí do škol, seniorů a dalších občanů tak, aby nemuseli jezdit do Litoměřic nebo do Štětí. Nakonec jsme se dohodli na vytvoření koridoru pro speciální elektrické vozítko, které bude pendlovat mezi břehy, “ uvedl krajský radní Jan Růžička na tiskové konferenci po jednání Rady Ústeckého kraje. Dopravní společnost Ústeckého kraje poptala osm výrobců, pouze jedna nabídka splňovala podmínku na jeho šířku pouze 1,45m. Půjde o uzavřená elektrická vozidla, každé pro 14 lidí. Doprava bude zdarma. Dodavatelem má být společnost BirdieCar Hungary Kft, která nabízí různé speciální modely pro přepravu osob i nákladů. Za dvě vozidla Ústecký kraj zaplatí 1,45 milionu korun. Po skončení rekonstrukce pro ně kraj najde uplatnění při výlukách nebo v sociálních službách.
Vedení města Brna nabídlo ukrajinskému městu Charkov dalších šest tramvají. Jedná se o vozy typu T6A5, které Dopravní podnik města Brna vyřadí a nahradí novými tramvajemi. Válkou poničené město je opraví a nasadí do provozu, případně využije na náhradní díly. Brno svému partnerskému městu poslalo dvě tramvaje typu T3 a šest trolejbusů 14 Tr.
Vedení Charkova nabídku města Brna s díky přijalo. Po vyřízení formálních záležitostí by do konce roku měly být vozy na Ukrajině. „ Jedná se o šest tramvají typu T6A5 z 90. let, které jsme před pěti lety odkoupili z Prahy na pokrytí doby, než obnovíme vozový park. V nejbližší době bychom je vyřazovali a nahrazovali novými tramvajemi Škoda 45T. Jejich generální opravy pro nás v tuto chvíli nejsou rentabilní. Jsme proto rádi, že tyto vozy můžeme poskytnout Charkovu, který je ještě může využít, a pomůžeme tak městu a jeho obyvatelům v jejich nelehké situaci ,“ sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna. Podle informací od vedení Charkova tramvaje poslouží zejména v běžném provozu s cestujícími, případně budou využity na náhradní díly. Pokud bude chtít město tramvaje provozovat, musí nejprve v dílnách upravit šíři rozchodu kol, která je v ČR a na Ukrajině rozdílná (v ČR 1435 mm, na Ukrajině 1520 mm).
Nové stejnokroje pro dámy a pány obsahují řadu sezónních součástí, barevných i materiálových variant, některé jsou určeny pro běžné nošení, jiné pro slavnostnější události. Na rozdíl od stávajících jsou barevně variabilnější a zahrnují i barvu ivory a více červené a světle modré. Vybraný finální design, praktičnost střihů a materiály, bude během následujícího roku testovat padesát zaměstnanců.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si na základě soutěže na nové stejnokroje vybral finální design uniforem, který zpracovala Lenka Bernardes da Silva a společnost Bernardes Fashion. Padesát zaměstnanců DPP reprezentujících nejtypičtější provozní profese začalo v těchto dnech zkušební sady nových uniforem testovat v běžném provozu. Zátěží projdou všechny součásti uniforem určené pro různá roční období do konce září 2025. Po zapracování připomínek, přípravě finální střihové a technické specifikace DPP v roce 2026 vyhlásí na nákup nových uniforem veřejnou zakázku. Nové uniformy DPP mají celkem 22 součástí ve verzi pro dámy a 20 pro pány včetně barevných variant. Základní barvou nové kolekce zůstává tmavě modrá. Zcela novým prvkem je použití barvy ivory (smetanová) pro košile s dlouhým či krátkým rukávem, béžové pro polotrika, a dále červené barvy pro základní uniformní součásti jako jsou dámská i pánská polotrika, dámské vesty, pulovry, čepice a šály. Návrháři také rozšířili portfolio uniformních součástí v bledě modré barvě o vesty a pulovry pro pány, které kontrastují s červenými verzemi určenými pro dámy. V neposlední řadě došlo v nové kolekci k potlačení bílé barvy, která zůstává pouze u košil s nárameníky pro dispečery/-ky a informátory/-ky v dopravě. Na rozdíl od stávajících, jejichž základní podoba pochází z roku 1995 a používají se pouze bílá, tmavě a světle modrá barva, jsou nové variabilnější. Používá se i více korporátní červené, která se doposud objevuje pouze v logu DPP. O soutěži na nové uniformy DPP Do veřejné soutěže na nové uniformy DPP vypsanou v březnu 2022 se přihlásilo šest uchazečů, kteří předložili své grafické návrhy. Porota je vyhodnotila a vybrala z nich tři finalisty: společnosti RUTEX CZ a Bernardes Fashion, a Česlava Jaroše (autor stejnokrojů pro řidiče a průvodčí ikonické tramvaje T3 Coupé). Při hodnocení návrhů DPP spolupracoval s řadou odborníků, například Theodorem Pištěkem, uznávaným kostýmním výtvarníkem, scénografem, malířem, autorem uniforem Hradní stráže a držitelem Oscara za kostýmy k filmu Amadeus nebo profesorem Josefem Ťapťuchem, oděvním a textilním designérem, návrhářem a pedagogem Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM). Po vypracování finální kolekce nových uniforem DPP letos vysoutěžil výrobce 50 testovacích sad. Během testování budou zaměstnanci k jednotlivým uniformním součástem průběžně předávat své připomínky, které bude DPP ve spolupráci s autorkou finální designu průběžně vypořádávat. DPP po úpravě střihu nebo materiálu konkrétní uniformní součásti nechá díl opět vyrobit, aby jej mohl v běžném provozu dále testovat.
Cena českého internetu oceňuje nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby za každý rok. Letos nominovala odborná porota do kategorie Projet roku "Nový vyhledávač a aplikaci PID Lítačka".
Aplikace PID Lítačka je pro cestování v Praze a Středočeském kraji nepostradatelným nástrojem, denně ji využívají stovky tisíc lidí. Nový vyhledávač představil Operátor ICT v květnu 2024 . Nabízí kromě vyhledání trasy veřejnou dopravou, autem nebo na kole, i kombinaci všech těchto druhů dopravy v rámci jedné trasy. Chcete-li jet autem, zaparkovat a dále pak pokračovat MHD, aplikace najde trasu a navede na vhodné parkoviště. V červnu pak byla do PID Lítačky integrována i aktuální poloha spojů , cestující tak v mobilu vidí případné zpoždění svého spoje. Dosud zajišťovala provoz a rozvoj PID Lítačky společnost CHAPS. V létě 2024 získala na základě výběrového řízení pětiletou smlouvu na podporu a rozvoj firma GLOBDATA. Výpočty nad jízdními řády dál poskytuje CHAPS. O vítězi v kategorii Projekt roku nerozhoduje veřejnost, ale odborná porota složená z významných osobností podnikatelského, mediálního a internetového světa vybrané pořadatelem - serverem Lupa.cz.
V Indonésii a Malajsii se připravuje autonomní rychlá doprava (ATR) s vozidly vyrobenými čínskou skupinou CRRC. Chytré vozy s gumovými koly používají senzory LiDAR a technologii „virtual rail follow control“ k jízdě po předem definované trajektorii. Kombinací funkcí z autobusů a tramvají se tak CRRC snaží nabídnout pohodlnou možnost veřejné dopravy. Díky využití vodíkového pohonu má mít vozidlo delší dojezd, lepší ekologické vlastnosti a přepraví větší počet lidí. Na rozdíl od tramvají, vozidla ART nemají ocelová kola ani koleje, systém je tak levnější a rychlejší na implementaci ve srovnání s kolejovým systémem.
Rychlá autonomní tranzitní vozidla nedávno zahájila zkušební jízdy v Nusantaře, novém hlavním městě Indonésie. Tento přepravní systém vyvinutý společností China North Industries Group Corporation Limited a CRRC Corporation Ltd. je založen na "virtuálních kolejích". S maximální rychlostí 70 km/hod. je navržen pro jízdu na vyvýšených plochách s ostrými zatáčkami. S pohonem na elektrické batarie nebo energií z vodíku se očekává, že jeho nulové emise uhlíku pomohou zmírnit znečištění životního prostředí v Nusantaře. V srpnu měl zkušební jízdu v novém vozidle dosavadní prezident Indonesie Joko Widodo. Podle něho při srovnání nákladů mezi ART a tradičními železničními systémy vychází systém ART výrazně levněji. "Autonomní tranzit je skutečně levnější, protože je bez kolejnic, pomocí magnetů. Cena za jednotku pro tři vozy činí přibližně 74 miliard rupií (přibližně 4,7 milionu amerických dolarů)." Ve srovnání s náklady na Mass Rapid Transit (metro nebo trasa vedená většinou tunely) a Light Rail Transit (lehká železnice). Věří, že ART by mohlo poskytnout udržitelnější a nákladově efektivnější alternativu k tradičním železničním systémům v Indonésii, zejména ve městech. První dvě vodíková vozidla pro autonomní rychlý transit vyjely z výrobní linky v Číně také pro projekt systému městské dopravy Kuching (KUTS) v Malajsii a budou dodány do Kuchingu, hlavního města státu Sarawak na ostrově Borneo, do konce roku. Celkem má v etapách dorazit 38 vodíkových vozidel ART, pět bude dodáno kompletně sestavených, zatímco zbytek bude připraven dorazit jako polosestavené jednotky v příštích několika letech. Stát plánuje pro pohon využívat zelený vodík. Vozidlo CRRC o délce 30 metrů se skládá ze tří konstrukčně nezávislých modulů a nabízí maximální kapacitu 280 cestujících, maximální rychlost jízdy 70 kilometrů za hodinu a spotřebu energie 3-4 kilowatthodiny na kilometr. Vodíková vozidla využívají lehčí konstrukci, která výrazně snižuje hmotnost o 2,5 tuny a činí je energeticky účinnější. Na rozdíl od tradičních městských železničních tranzitních systémů, jako jsou vlaky metra a tramvaje, nový městský chytrý rychlý "vlak" používá gumová kola namísto ocelových. Položením vodících linií nebo zapuštěním magnetických bodů na stávající silnice se využívá technologie „optického rozpoznávání“ nebo „indukce permanentním magnetem“ k vnímání a předpovídání trajektorie jízdy pro sledování navigace. Není tedy potřeba klást fyzické koleje a stávající zdroje městských komunikací lze využít efektivněji, takže poskytuje nové, zelené a chytré řešení pro městskou dopravu. Vozidla ART v současnosti fungují v poloautomatickém režimu, který vyžaduje, aby řidič prováděl úkoly, jako je zrychlování a brzdění.