
Brněnský dopravní podnik zná jméno svého nového maskota – červeného dráčka, který se vyzná v městské dopravě a ochotně poradí každému cestujícímu. V druhém kole internetové ankety hlasovalo 3 500 lidí. Z šesti favoritů byla nejúspěšnější dvě jména, Čenda a Štatlík. Dráček je také tváří nové aplikace DPMBinfo.
Brněnský dopravní podnik zná jméno svého nového maskota – červeného dráčka, který se vyzná v městské dopravě a ochotně poradí každému cestujícímu. V druhém kole internetové ankety hlasovalo 3 500 lidí. Z šesti favoritů byla nejúspěšnější dvě jména, Čenda a Štatlík. Dráček je také tváří nové aplikace DPMBinfo.
V prvním kole poslalo návrh jména téměř 1 500 lidí a ve druhém kole vybíralo z šesti favoritů více než 3 500 lidí. Nejvíce hlasů získala jména Štatlík a Čenda – obě shodně 28 %. Rozdíl mezi nimi činil jen několik málo hlasů. Proto se DPMB rozhodl oba favority spojit. Dráček tak hrdě ponese jméno Čenda Štatlík. Na dalších místech v pořadí skončila jména Hugo, Vilda, Eda, Tonda.
„Spojením dvou nejoblíbenějších jmen vznikla sympatická a hravá kombinace, která podle nás dráčkovi sluší. Věřím, že si Čendu Štatlíka cestující rychle oblíbí a stane se nedílnou součástí brněnské MHD,“ říká mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Podobu dráčka navrhl dlouholetý zaměstnanec dopravního podniku, který brzy odchází do důchodu. Je tak symbolickým završením jeho kariéry u DPMB.
Cestující se s Čendou Štatlíkem budou setkávat na akcích DPMB, na plakátech i na sociálních sítích. Současně se stane tváří nové aplikace DPMBinfo, kterou dopravní podnik představil 15. září 2025 a je už dostupná pro Android i iOS.