Do výběrového řízení zveřejněného 30. října 2023 podaly nabídky společností ŠKODA ELECTRIC a BOZANKAYA z Turecka. Téměř po roce DPO zadávací řízení zrušil.
Do výběrového řízení zveřejněného 30. října 2023 podaly nabídky společností ŠKODA ELECTRIC a BOZANKAYA z Turecka. Téměř po roce DPO zadávací řízení zrušil.
Předmětem zakázky byla dodávka 10 kusů jednočlánkových trolejbusů v nízkopodlažní úpravě s pohonem na elektrickou energii z trakčního vedení a elektrickou energii z trakčních baterií pro jízdu bez připojení na trolejové vedení.
Předpokládaná hodnota zakázky byla stanovena na 175 000 000 Kč. Ve lhůtě do 8. ledna 2024 se s cenou o 40 milionů nižší přihlásila BOZANKAYA (134 808 005 Kč), ŠKODA nabídla 166 621 846 Kč.
Po téměř roce, 27. září 2023, dopravní podnik zveřejnil písemnou zprávu s tím, že využil ustanovení § 127 zákona o zadávání veřejných zakázek a zadávací řízení před uzavřením smlouvy zrušil. Podle zadavatele se v průběhu zadávacího řízení vyskytly na jeho straně důvody, které ovlivnily potřebu zadavatele na požadované plnění, kdy tato skutečnost má pak vliv na předmět veřejné zakázky i jeho samotný rozsah. Právo na zrušení zakázky bylo uvedeno v zadávací dokumentaci.
U dalších deseti nových trolejbusů požadoval DPO komfortní vybavení pro cestující, jako klimatizaci, plnou nízkopodlažnost, technologii sčítání cestujíících a samozřejmě i nové standardy v podobě asistenčního systému pro řidiče.
Poslední nový trolejbus z dodávky osmnácti parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr uvedl Dopravní podnik Ostrava do provozu v říjnu 2023. Baterie se dobíjejí při jízdě i stání z trolejí. Cena za vůz přesáhla 11 milionů korun.