Dopravní podnik Ostrava zrušil zakázku na nové trolejbusy
Parciální trolejbusy Škoda 36 Tr vozí cestující v Ostravě od února 2023. Další vozy s pomocným bateriovým pohonem chtěl dopravní podnik nakoupit. Výběrové řízení na jejich dodavatele však na konci září 2024 zrušil. Foto DPO

Do výběrového řízení zveřejněného 30. října 2023 podaly nabídky společností ŠKODA ELECTRIC a BOZANKAYA z Turecka. Téměř po roce DPO zadávací řízení zrušil.

 

Do výběrového řízení zveřejněného 30. října 2023 podaly nabídky společností ŠKODA ELECTRIC a BOZANKAYA z Turecka. Téměř po roce DPO zadávací řízení zrušil.

 

Předmětem zakázky byla dodávka 10 kusů jednočlánkových trolejbusů v nízkopodlažní úpravě s pohonem na elektrickou energii z trakčního vedení a elektrickou energii z trakčních baterií pro jízdu bez připojení na trolejové vedení.

Předpokládaná hodnota zakázky byla stanovena na 175 000 000 Kč. Ve lhůtě do 8. ledna 2024 se s cenou o 40 milionů nižší  přihlásila BOZANKAYA (134 808 005 Kč), ŠKODA nabídla 166 621 846 Kč.

Po téměř roce, 27. září 2023, dopravní podnik zveřejnil písemnou zprávu s tím, že využil ustanovení § 127 zákona o zadávání veřejných zakázek a zadávací řízení před uzavřením smlouvy zrušil. Podle zadavatele se v průběhu zadávacího řízení vyskytly na jeho straně důvody, které ovlivnily potřebu zadavatele na požadované plnění, kdy tato skutečnost má pak vliv na předmět veřejné zakázky i jeho samotný rozsah. Právo na zrušení zakázky bylo uvedeno v zadávací dokumentaci.

U dalších deseti nových trolejbusů požadoval DPO komfortní vybavení pro cestující, jako klimatizaci, plnou nízkopodlažnost, technologii sčítání cestujíících a samozřejmě i nové standardy v podobě asistenčního systému pro řidiče.

Poslední nový trolejbus z dodávky osmnácti parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr uvedl Dopravní podnik Ostrava do provozu v říjnu 2023. Baterie se dobíjejí při jízdě i stání z trolejí. Cena za vůz přesáhla 11 milionů korun.