Výběrové řízení na nákup celkem padesáti nových trolejbusů se blíží do finále. Šestnáct MEGAtrolejbusů Škoda - Solaris a třiadvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr, které již vozí cestující, doplní v pátek 29. března 2024 jedenáct parciálních trolejbusů SOR TNS 12. Díky bateriím se cestující bez přestupu dostanou z Hlavního nádraží na Hrad, dopravní podnik je nasadí na prodlouženou linku 44, kterou nahradí autobusovou linku 41.
Výběrové řízení na nákup celkem padesáti nových trolejbusů se blíží do finále. Šestnáct MEGAtrolejbusů Škoda - Solaris a třiadvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr, které již vozí cestující, doplní v pátek 29. března 2024 jedenáct parciálních trolejbusů SOR TNS 12. Díky bateriím se cestující bez přestupu dostanou z Hlavního nádraží na Hrad, dopravní podnik je nasadí na prodlouženou linku 44, kterou nahradí autobusovou linku 41.
Na nové hybridní trolejbusy o délce 12 metrů se v posledních týdnech školili řidiči a vyzkoušet si je mohli i cestující. Zajímavostí je, že část homologizačních zkoušek se prováděla i v Banské Bystrici, kde je rozdílné napětí trolejbusové sítě. Typ vozidla je díky tomu schválen pro drážní provoz po celém Slovensku.
Nové trolejbusy jsou stejně jako ostatní nové vozy vybaveny výkonnou automatickou klimatizací a tónovanými skly. Standardem interiérů jsou nerezové tyče a madla a barevně odlišená sedadla pro cestující s omezenou pohyblivostí. K dispozici je WiFi a USB zásuvky. Informovanost cestujících zajišťují barevné LED obrazovky v interiéru i vně vozidla a akustická hlášení pro nevidomé.
„Jsem nesmírně rád, že díky efektivnímu využívání eurofondů můžeme kontinuálně modernizovat náš vozový park. Tyto nové trolejbusy jsou moderní a komfortní, jejich velkou devizou je hybridní pohon na baterie, díky kterému je vypravíme i na trasy, kudy nevede trolejové vedení a kde dosud jezdily autobusy. Je to další krok, který náš dopravní podnik činí na cestě k ekologizaci. O to symboličtější je, že tyto bezemisní trolejbusy budou na nové trase linky 44 jezdit kolem Horského parku, který je zelenými plícemi Bratislavy,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva Dopravního podniku Bratislava.
Trolejbusy SOR TNS 12 dopravnímu podniku dodává na základě výsledku výběrového řízení společnost SOR Libchavy. Jejich nákup je spolufinancován z Evropských strukturálních fondů, a to v rámci Operačního programu Integrovaná infrastruktura.
Trolejbusová linka 44 bude od pátku 29. března jezdit po obousměrně prodloužené trase Koliba - Hodžovo nám. - Hrad - Buddková - Drotárská cesta - Hlavní nádraží. Touto úpravou získá oblast Dratářské cesty přímé spojení s centrem města. Rovněž se obyvatelé Bratislavy a turisté dostanou z Hlavního nádraří na Hrad bez přestupu. Na úseku Budková – Hlavní nádraží bude v porovnání se současností zlepšen interval i kapacita oproti dnešní lince 41. Plný potenciál nových bateriových trolejbusů bude využit v úseku trasy bez trolejového vedení.