Veřejné soutěže na dodavatele nových vozidel pro Bratislavu pokračují. Po MEGAtrolejbusech v budoucnu koupí také MEGAtramvaje. 8. listopadu 2024 oznámil zakázku na velkokapacitní tramvaje o délce 49 metrů.
Veřejné soutěže na dodavatele nových vozidel pro Bratislavu pokračují. Po MEGAtrolejbusech v budoucnu koupí také MEGAtramvaje. 8. listopadu 2024 oznámil zakázku na velkokapacitní tramvaje o délce 49 metrů.
S vybraných uchazečem uzavře rámcovou smlouvu, která v případě získání dotací z fondů EU umožní nakoupit až 60 tramvají v předpokládané hodnotě 404,5 mil. eur. Zpočátku půjde o 10 vozidel.
Tramvaje, které přepraví o 100 cestujících více než ty současné, nasadí DPB na nejvytíženější linky, kde už se tramvaje o délce 32,5 metru i v krátkých intervalech blíží své maximální kapacitě.
"Předmětem veřejných zakázek je vyrobení, dodání a schválení pro provoz 60 kusů nových, nízkopodlažních, obousměrných tramvají. Vozidla budou dlouhá nejvýše 49 metrů, což je přibližně délka jednoho plaveckého bazénu. Kapacita jedné tramvaje bude minimálně 345 cestujících, což je přibližně o 100 cestujících více než nejnovější 32 metrové tramvaje, které jsme uvedli do provozu v posledním roce," uvádí DPB.
DPB se chce přiblížit tramvajovým provozům západní Evropy, "pro které se podobná vozidla stala standardem". Zatím nejdelší tramvaj na světě pochází od Škoda Group. Téměř šedesát metrů dlouhou Škoda ForCity Smart 38T pro 368 cestujících vyrábí pro region Rhein-Neckar-Verkehr v Německu.