Do nizozemského Haagu přijíždí hybridní Mercedesy-Benz Citaro NGT

Od konce srpna bude v provozu v okolí Haagu 83 hybridních solo autobusů Citaro NGT a deset kloubových Citaro G NGT. Společným rysem je plynový motor s hybridním modulem.
Od konce srpna bude v provozu v okolí Haagu 83 hybridních solo autobusů Citaro NGT a deset kloubových Citaro G NGT. Společným rysem je plynový motor s hybridním modulem.
Společnost EBS (Egged Bus Systems) bude provozovat 93 městských autobusů na autobusových linkách v regionální autobusové dopravě, na které získala zakázku na 11 let.

Kromě plynového motoru, hybridního modulu a automatické převodovky ZF Ecolife jsou autobusy vybaveny elektrohydraulickým inteligentním ekologickým řízením - rekuperačním modulem pro rekuperaci elektrické energie, a LED světlomety. Cestující si mohou užívat klimatizovaný interiér, pohodlná Inter Star Eco sedadla s vysokými opěradly, infotabule s TFT obrazovkami ve formátu 29 palců a nabíjet svá zařízení pomocí mnoha portů USB. Výrazný červený design podlahy vozidla a držadel pomáhají zrakově postiženým s orientací.

Kombinace motoru poháněného plynem a hybridního modulu v Citaro NGT je v Evropě unikátní. Plynový motor Mercedes-Benz M 936 G poskytuje výkon 222 kW (302 k) od objemu 7,7 l a dosáhne maximálního točivého momentu 1200 Nm. Při použití s bioplynem nebo biomethanem je hybrid Citaro NGT téměř neutrální vůči CO2. Elektromotor hybridního modulu podporuje plynový motor primárně při rozjezdu a pomáhá snižovat spotřebu paliva až o 8,5 procenta. Nižší jsou i emise a hluk. Elektrická energie pro elektromotor se rekuperuje během brzdění a je uložena v tzv. superkapacitorech.

Daimler



Do nizozemského Haagu přijíždí hybridní Mercedesy-Benz Citaro NGT